اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

امضای تفاهم‌نامه ساخت پیگ هوشمند در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت

تفاهم نامه همکاری علمی و فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با یک شرکت دانش بنیان ایرانی برای ساخت پیگ هوشمند، نشت یاب و انشعاب یاب خطوط لوله امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه ساخت پیگ هوشمند در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در آیین امضای تفاهم نامه با اشاره به اینکه پیگرانی هوشمند از ملزومات نگهداری و بهره برداری از خطوط لوله نفت است، گفت: در حال حاضر تولید و ساخت پیگ هوشمند در داخل کشور انجام نمی‌شود و امید می‌رود با تفاهم نامه منعقد شده، تکنولوژی ساخت پیگ هوشمند، نشت یاب و انشعاب یاب در اختیار متخصصان داخلی قرار گیرد.

وی افزود: استفاده از شرکت‌های دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ما نیز در مجموعه خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تلاش کرده ایم با بهره‌گیری از یک شرکت دانش بنیان متعهد و متخصص، بومی‌سازی پیگرانی هوشمند خطوط لوله نفت را عملیاتی سازیم.

رحیمی یادآور شد: توانمندی و تخصص مهندسین داخلی غیرقابل انکار است و با اعتماد به دانش ایرانی می‌توان کشور را از تکنولوژی‌های وارداتی بی‌نیاز کرد.

در ادامه سیدعلیرضا حسینی‌نسب رئیس پژوهش و فناوری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نیز گفت: مراحل ساخت پیگ هوشمند برای اولین بار در داخل کشور انجام می‌شود و با امضای این تفاهم‌نامه، شرکت دانش‌بنیان صنعت کاران الکترونیک مراغه متعهد شده تا ساخت پیگ هوشمند، نشت یاب و انشعاب یاب در سریعترین زمان ممکن به پایان برسد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه، پژوهشی است و شرکت دانش‌بنیان یاد شده پس از بررسی و اطمینان از تخصص برای ساخت پیگ هوشمند برای امضای تفاهم‌نامه انتخاب شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول