اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خوش‌چشم: گروسی ناشیانه رفتار می‌کند/ مشارکت آژانس با رژیم‌صهیونیستی در چارچوب طرح‌های آمریکا

این مساله بر کسی پوشیده نیست که نه‌فقط آژانس یک ابزار سیاسی در دست آمریکا و طرف غربی است، حتی گروسی بسیار سطح پایین و ناشیانه و بسیار خام این رفتارهای سیاسی را از خود بروز می‌دهد.

خوش‌چشم: گروسی ناشیانه رفتار می‌کند/ مشارکت آژانس با رژیم‌صهیونیستی در چارچوب طرح‌های آمریکا

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سید مصطفی خوش‌چشم، کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌عنوان ابزار سیاسی طرف غربی عمل می‌کند.

وی بر همکاری نزدیک آن با آمریکا و فرانسه تاکید کرد و گفت: قبل از اسفند۱۴٠٠ که آمریکایی‌ها در مذاکرات در حوزه تحریم امتیازات اساسی نمی‌دادند، گروسی به تهران سفر کرد. بعد از اینکه جواب‌های کاملی درمورد سوالات مربوط به سه پرونده داشت، نگاه رضایت‌آمیزی داشت، چون طرف آمریکایی سعی می‌کرد مذاکرات را به سمت توافق ببرد، بدون اینکه امتیازات در مورد تضامین اقتصادی و رفع بخش عمده‌ای از تحریم‌ها را به ایران بدهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: ایران اصرار به گرفتن این دو امتیاز داشت، چراکه اساسا برای برداشته شدن تحریم پای میز مذاکره می‌رویم.

خوش‌چشم با بیان اینکه طرف غربی به‌ویژه فرانسوی و آمریکایی، سعی کردند تا در یک جنگ اراده با ابزارهای گوناگون ازجمله «جنگ سایبری، روانی، ترور و اعمال تحریم‌ها، ادراکی و شناختی، توقیف محموله نفتی»، با استفاده از ابزار گروسی و آژانس، به ایران فشار وارد کنند تا ایران از مواضعش عقب‌نشینی کند، افزود: همچنان گروسی سعی می‌کند تا آمریکا و جناح غرب را راضی نگه دارد؛ زیرا مدیرکل آژانس نیازمند حمایت صددرصدی آمریکا برای انتخاب مجدد است.

آژانس ابزار طرف آمریکایی است

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر مشارکت گروسی با رژیم‌صهیونیستی، در چارچوب طرح‌های آمریکا، با بیان اینکه اساسا آمریکا و رژیم‌صهیونیستی به‌عنوان پلیس بد و خوب، کار می‌کنند، تصریح کرد: زمانی که اتحادیه اروپا متن پیشنهادی خودش را ارائه کرد، تا زمانی که ایران در وین بود و اعمال‌نظر نکرده بود، رژیم‌صهیونیستی در طول آن یکی، دو هفته کاملا خاموش بود و صدایی از آن درنمی‌آمد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه مشخص شد نگاه ایران دارای اعتراض‌هایی است، دوباره رژیم‌صهیونیستی فعال و گروسی، هم در این راستا فعال شد، درمجموع آژانس ابزار طرف آمریکایی است که رهبری ارکستر طرف غربی را برعهده دارد.

خوش‌چشم با اشاره به اینکه گروسی کار بسیار دشواری خواهد داشت، گفت: اگر مذاکرات روزی به توافق بینجامد، توجیه آن دسته از اعضای آژانس که در خدمت آمریکا رأی نمی‌دهند و سعی دارند مستقل‌تر رفتار کنند، در این خصوص که چرا به ناگهان نگاه گروسی عوض شد، بسیار سخت خواهد بود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: این اعضا، تلاش دارند وجهه آژانس مستقل بماند، گرچه آن‌ها هم می‌دانند آژانس ابزار طرف غربی است و بااین‌حال نسبت به نگاه گروسی اعتراضاتی دارند و نمی‌خواهند وجهه مستقل خودشان و آژانس به خطر بیفتد، هرچند در باطن معتقد باشند که آژانس ابزار دست آمریکاست.

سفر به فلسطین اشغالی قبل از صدور قطعنامه

وی تاکید کرد: گروسی به‌خوبی می‌داند اگر قرار باشد جایی توافقی حاصل شود و پرونده‌ها را به دستور آمریکایی‌ها ببندد، می‌داند این نگاه برای آژانس هزینه‌بر خواهد بود، اگر در انتخاب مجدد حمایت آمریکا را داشته باشد، با این اعضا شاید دچار مشکل شود، چون ممکن است به اعتبار این اعضا خدشه وارد شود.

خوش‌چشم با بیان اینکه پرخاش‌ها و سخنرانی آتشین و موضع‌گیری گروسی با سفر به اسرائیل، به اوج می‌رسد، اضافه کرد: به‌هیچ‌عنوان این مساله بر کسی پوشیده نیست که نه‌فقط آژانس یک ابزار سیاسی در دست آمریکا و طرف غربی است، حتی گروسی بسیار سطح پایین و ناشیانه و بسیار خام این رفتارهای سیاسی را از خود بروز می‌دهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره‌ای به عملکرد رؤسای گذشته آژانس، ادامه داد: کدام رییس آژانس در گذشته این‌طور رفتار کرده است که در شب صدور «قطعنامه حکام» به رژیم‌صهیونیستی کودک‌کش و مهاجم به کشورهای اطراف و دارای ۲٠٠ تا ۴٠٠کلاهک هسته‌ای و رژیمی که «معاهده منع گسترش» را امضا نکرده است، سفر کند تا به ایران فشار بیشتری بیاورد.

خوش‌چشم با اشاره به اینکه هیچ‌کدام از رؤسای آژانس به این شکل عمل نکردند، تصریح کرد: «آمانو»، رییس قبلی آژانس هم با حمایت آمریکا به سر کار آمد و در خدمت منافع آمریکا بود و «البرادعی» هم مانند «آمانو»، اما حرفه‌ای‌تر و معتدل‌تر رفتار می‌کردند تا به عروسک خیمه‌شب‌بازی دست آمریکا تبدیل نشوند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: چه توافق بشود و چه نشود، گروسی در اخذ رأی مجدد از طرف اعضای آژانس و شورای حکام، با چالش‌هایی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه قطعا گروسی، حمایت همه‌جانبه آمریکا را دارا خواهد بود، اضافه کرد: این ذهنیت هیچ‌وقت به وجود نیاید که گروسی و رژیم‌صهیونیستی خرابکاری می‌کنند و آمریکا خوب و سفید است، همه این‌ها در کنار فرانسه جمعا با هم هستند.

خوش‌چشم اظهار داشت: وقتی آمریکا مذاکره را متوقف کرد، سگ را ول می‌کند و می‌گوید حالا برو، ترور و خرابکاری انجام بده با این هدف که به ایران فشار بیاورند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول