اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید «تاکایف» بر توسعه همکاری‌های دوجانبه با آلمان

رئیس جمهور قزاقستان در دیدار با هیئت اقتصادی آلمان بر علاقه مندی «نورسلطان» نسبت به تعمیق و گسترش همکاری ها با این کشور تاکید کرد.

تاکید «تاکایف» بر توسعه همکاری‌های دوجانبه با آلمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم جومارت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان با هیئت اقتصادی آلمان که به منظور مذاکرات با مقامات قزاقی وارد این کشور شده است،دیدار کرد.

در این دیدار موضوعات مربوط به همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری میان قزاقستان و آلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تاکایف آلمان را مهمترین شریک قزاقستان در اتحادیه اروپا دانست و گفت که در حال حاضر بیش از 600 شرکت با مشارکت سرمایه داران آلمان در قزاقستان با موفقیت فعالیت می‌کنند.

رئیس جمهور قزاقستان با اشاره به وجود پتانسیل قابل توجهی در کشورش جهت رشد تجارت و سرمایه گذاری، نسبت به تعمیق مشارکت در حوزه های دارای اولویت، مانند انرژی، صنعت، کشاورزی، حمل و نقل و تدارکات، آموزش، علم و آماده سازی پرسنل فنی ابراز علاقه مندی کرد.

وی گفت که دولت قزاقستان بسته پروژه های سرمایه گذاری را آماده کرده است که شامل 800 پروژه بوده و برای ایجاد شرایط مساعد جهت جذب شرکت های آلمانی آمادگی لازم وجود دارد.

تاکایف بر وجود توجه قزاقستان نسبت به تجربه آلمان در زمینه آموزش متخصصان رشته های فنی اشاره کرد و گفت: کشورش در حال بررسی امکان افتتاح دفاتر نمایندگی موسسات فنی، آزمایشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و مراکز بازآموزی متخصصان قزاقستانی می باشد.

در این دیدار، «دومینیک اشنیکلز» رئیس هیئت آلمانی که مسئولیت بخش آلمانی کمسیون مشترک دو کشور را نیز بر عهده دارد، از سطح تعامل بین سازمان های دولتی و ساختارهای تجاری دو کشور اظهار رضایت کرد.

وی فعالیت گروه ویژه دولتی برای همکاری با شرکت های آلمانی را موثر عنوان کرد و همچنین گفت که بخش تجاری کشورش نسبت به مشارکت در توسعه کریدور حمل و نقل ترانس خزر، استخراج معادن و همکاری در بخش انرژی علاقه مندی می باشد.

قرار است هیئت آلمانی همچنین با تعدادی از مقامات اقتصادی دولت قزاقستان نیز دیدار و مذاکرات انجام دهد.

شایان ذکر است که آلمان یکی از مهم ترین شرکای اقتصادی و سرمایه گذاری قزاقستان در اروپا به شمار رفته، حجم مبادله تجاری بین دو کشور در نیمه اول سال جاری میلادی 1.2 میلیارد دلار می‌باشد.

آنتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول