اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

در دیدار آل‌هاشم و سورنا ستاری چه گذشت؟

امام جمعه تبریز با بیان اینکه انتخاب شهید ستاری به عنوان فرمانده نیروی هوایی، به دلیل خلاقیت‌های سرشار و نبوغ این شهید والامقام بود، گفت: تا کنون به جز شهید ستاری، فردی غیر خلبان به درجه فرماندهی نیروی هوایی نرسیده بود که ناشی از توانمندی نبوغ و نوآوری بالای این موضوع بود.

در دیدار آل‌هاشم و سورنا ستاری چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در ادامه این سفر یک روزه همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه ظرفیت‌های خلاق و علوم انسانی در استان آذربایجان‌شرقی بسیار گسترده است، اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌توانند به شکوفایی این ظرفیت نهفته کمک کنند.

معاون علمی و فناوری با اشاره به نقش مساجد در توسعه نوآوری‌های علوم انسانی و صنایع خلاق عنوان کرد: مساجد از دیرباز مبدأ و مأمنی برای هم‌افزایی، بروز نوآوری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های دینی بوده‌اند و به این تعبیر، نوعی خانه خلاق محسوب می‌شوند. مساجد پایگاه‌هایی هستند که با تبدیل شدن به خانه‌های خلاق و نوآوری، می‌توانند بستری برای توسعه علوم انسانی و خلق ارزش افزوده از معنویات، ظرفیت‌های دینی و فرهنگی باشند.

ستاری ادامه داد: ظرفیت‌های دینی، فرهنگی و قرآنی ما می‌تواند زمینه‌ساز تولید محصولات خلاق در حوزه‌های مختلف از جمله گیم و انیمیشن، محصولات فرهنگی، تولید محتوا و صنایع‌دستی باشد.

وی با تاکید بر اینکه تحول امری وابسته به فرهنگ‌سازی است، متذکر شد: این تحول با کمک صنایع خلاق و در قالب محصولات خلاق حوزه علوم انسانی و صنایع فرهنگی اتفاق می‌افتد. با استفاده از ظرفیت‌های غنی فرهنگی و تاریخی می‌توانیم الگوی زیست بوم دانش بنیان و خلاق را در کشور ترویج و پیاده‌سازی کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه برای ایجاد خانه‌های خلاق و نوآوری با استفاده از ظرفیت فرهنگی مساجد برنامه داریم، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس مساجد پایگاه‌های اصلی در حوزه نوآوری‌های اجتماعی بودند و اکنون لازم است تا با ظرفیت فرهنگی موجود، این نقش را احیا کنیم.

استفاده از ظرفیت مساجد در رونق صنایع خلاق و فرهنگی علوم انسانی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز نیز با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق اقتصاد دانش‌بنیان گفت: با توجه به عنایتی که مقام معظم رهبری امسال به شرکت‌های دانش بنیان و صنایع خلاق داشتند، رشد و رونق بسیار خوبی صورت گرفته است. در این مسیر تلاش‌های ارزشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شخص دکتر ستاری برای حمایت از این شرکت‌ها و نخبگان جوان فعال در این حوزه شایسته قدردانی است.

وی با تاکید بر این که لازم است دانشگاه‌ها نقش بیشتری در توسعه صنایع دانش بنیان و خلاق استان ایفا کنند، یادآور شد: توسعه شهرک فناوری و پارک علم و فناوری به توجه ویژه نیاز دارد که خوشبختانه این توجه و پیگیری از سوی مسؤولان استانی صورت گرفته است.

امام جمعه تبریز شهید ستاری با اشاره به توجه شهید ستاری فرمانده فقید نیروی هوایی به مسائل فرهنگی و حوزه علوم انسانی گفت: شهید ستاری با خلاقیت و نوآوری بالایی که داشتند، اهمیت خاصی برای صنایع فرهنگی قائل بودند و این  نوآوری امروز در خودکفایی، توانمندی و حمایت از خلاقیت‌ها اثر مطلوب خود را ماندگار ساخت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه انتخاب شهید ستاری به عنوان فرمانده نیروی هوایی، به دلیل خلاقیت‌های سرشار و نبوغ این شهید والامقام بود، عنوان کرد: تاکنون به جز شهید ستاری، فردی غیر خلبان به درجه فرماندهی نیروی هوایی نرسیده بود که ناشی از توانمندی نبوغ و نوآوری بالای این موضوع بود. ایشان خودکفایی و بحث قطعه‌سازی را با حمایت و هدایت مقام معظم رهبری کلید خورد و ثمرات ارزنده آن را در دوران دفاع مقدس و پس از آن شاهد هستیم. دکتر ستاری فرزند برومند ایشان نیز در کسوت معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه‌دهنده راه خلاقیت و نوآوری آن شهید بزرگوار هستند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت علوم انسانی و فرهنگی از تلاش معاونت علمی و فناوری برای حمایت از ایده‌های خلاق در حوزه علوم انسانی قدردانی و بر استفاده از ظرفیت مساجد در رونق صنایع خلاق و فرهنگی علوم انسانی تأکید کرد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول