اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

اصلاح ساختار ستاد احیای دریاچه ارومیه در حال اقدام است

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی به اتمام پروژه های سخت افزاری برای احیای دریاچه ارومیه گفت: با توجه به اهتمام جدی دولت برای نجات دریاچه ارومیه لذا ضرورت دارد دستگاه های متولی در وهله اول نسبت به اتمام پروژه‌های سخت افزاری و سپس تمرکز بر پروژه های نرم افزاری اقدام جدی داشته باشند.

اصلاح ساختار ستاد احیای دریاچه ارومیه در حال اقدام است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان در نشست با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره وضعیت دریاچه ارومیه اظهارداشت: هم افزایی‌ها و اقدامات باید هرچه سریعتر منجر به پیشگیری از وضعیت موجود و سپس تثبیت و احیای دریاچه گردد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه ادامه داد: هزینه‌کردهای زیادی برای اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه در بعد سخت‌افزاری انجام شده اما همزمان جلوی گسترش اراضی کشاورزی گرفته نشده و این روند همچنان سیر صعودی داشته است که بسیاری از منابع آبی منطقه را متاثر می‌کند. به همین دلیل با وجود انجام بخشی از اقدامات سخت‌افزاری، دریاچه در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

معتمدیان توجه به معیشت کشاورزان و حقابه محیط زیست به‌ویژه دریاچه ارومیه را یک ضرورت جدی برشمرد و تصریح کرد: انتظار می‌رود وزارت نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست در هم افزایی جدی نسبت به حل این مسئله اقدام فوری داشته باشند.

وی اصلاح ساختار اجرایی ستاد احیاء دریاچه ارومیه در راستای چابک‌سازی و تمرکز بر اقدامات نرم‌افزاری در کنار تاکید بر اتمام پروژه‌های سخت افزاری را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: با ساختارهای فعلی که نسبت به نقش آفرینی مردم و تشکل‌های مردم نهاد در نجات دریاچه ارومیه سهم کمتری قائل شده نمی‌توان به آینده خوشبین بود لذا باید ساختارها در جهت چابکسازی فرایند نجات دریاچه تغییر یابد.

دبیرکارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه تصریح کرد: نیازسنجی‌های لازم در راستای مصوبات جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه صورت گرفته و امیدواریم با توجه به دغدغه جدی ریاست محترم جمهوری اعتبارات لازم در زمان مقرر تخصیص یابد.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه این نشست ضمن تاکید بر ضرورت تخصیص اعتبار لازم برای برنامه‌های زیست محیطی، خواستار توجه ویژه سازمان حفاظت از محیط زیست به این استان شد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول