اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: بورل صحبت از دیپلماسی در اوکراین را کنار گذاشته است

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از صحبت‌های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین، از نخست‌وزیر جدید انگلیس هم خواست ابتدا مشکلات لندن را با همسایگانش حل کند.

مسکو: بورل صحبت از دیپلماسی در اوکراین را کنار گذاشته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اظهارات جدید «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر شکست روسیه در جنگ با اوکراین و لزوم عقب‌نشینی کامل از خاک این کشور، با واکنش مسکو همراه شد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت: «بورل دیگر درباره لزوم توسل به دیپلماسی [برای پایان بحران اوکراین] صحبت نمی‌کند بلکه از پیروزی‌ها و ارائه تسلیحات بیشتر به رژیم کی‌یف دم می‌زند».

به نوشته خبرگزاری‌«اسپوتنیک»، لاوروف در این‌باره توضیح داد: «اگر تأیید شود که بورل، روسیه را فاشیست خطاب کرده، به این مسئله می‌رسیم که چگونه باید با او و نماینده اتحادیه اروپا در مسکو رفتار کنیم».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «دولت‌های غربی علی‌رغم ادعاهایشان به تعهدات خود برای ورود مواد غذایی کشور ما به بازارهای جهانی [برای حل بحران غذایی] عمل نمی‌کنند».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با بیان اینکه مسکو با سازمان ملل همکاری می‌کند تا از اجرای توافقنامه‌های استانبول برای صادرات غلات از اوکراین مطمئن شود، اظهار داشت: «ولی همکاران غربی ما آنچه را که دبیرکل سازمان ملل درباره لغو تحریم‌های لجستیکی علیه روسیه که به ما وعده داده بود، انجام نمی‌دهند».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، لاوروف درباره انتخاب شدن «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس به نخست‌وزیری این کشور نیز اظهار داشت: «تراس باید قبل اینکه درباره روسیه صحبتی کند، ابتدا به حل مشکلات لندن با همسایگان اروپایی‌اش بپردازد».

وی در این‌باره گفت که نخست‌وزیر جدید انگلیس اول باید با نزدیک‌ترین همسایگان خود تعامل کند و به ویژه، موضع خود را در قبال «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه مشخص نماید، سپس به فراتر از مرزهای انگلیس نگاه داشته باشد.

بامداد سه‌شنبه بود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به کاهش شدید میزان ذخایر تسلیحاتی کشورهای عضو در پی کمک نظامی به کی‌یف، از اروپایی‌ها خواست تا زرادخانه‌هایشان را دوباره پر کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول