اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نتانیاهو ترسناک‌تر از ایران برای صهیونیست‌ها

به گزارش رسانه آمریکایی، ادعاهای ضد ایرانی نتانیاهو دیگر خریدار چندانی در بین ساکنان فلسطین اشغالی ندارد و حتی مقامات نظامی رژیم صهیونیستی بازگشت او و رهبری قطبی‌اش را تهدیدی جدی‌تر برای آینده این رژیم تلقی می‌کنند.

نتانیاهو ترسناک‌تر از ایران برای صهیونیست‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بلومبرگ» در تحلیلی با عنوان «بعضی از اسرائیلی‌ها از نتانیاهو بیش از ایران می‌‌ترسند»، به تحلیل لفاظی‌های ضد ایرانی او برای حضور در قدرت و پیشبرد اهداف سیاسی خود پرداخت و نوشت: در سال ۱۹۹۲،  بنیامین نتانیاهو عضو جوان کنست با هشداری مبنی بر این که ایران سه یا چهار سال از دستیابی به سلاح اتمی فاصله دارد، مردم را مبهوت کرد. او این که چه فاجعه‌ای به بار خواهد آمد را به تصورات عمومی واگذار کرد. این فرصتی برای او بود که خود را به عنوان ناجی، مردی که آینده را می‌دید و از رویاروی با آن واهمه نداشت، جلوه دهد. 

در ادامه این گزارش آمده است: امروز، ۳۰ سال بعد همچنان نسخه‌های به روز شده هشدار خود را بازیابی می‌کند. این قطعا موضوع مبارزات انتخاباتی او در انتخابات آتی اسرائیل جایی که امید دارد به عنوان رئیس حزب راستگرای لیکود به قدرت بازگردد، خواهد بود. او این هفته یائیر لاپید و بنی گانتز که بزرگترین مخالفان وی هستند را به از دست دادن زمان و اجازه دادن به دستیابی ایران به توافقی که آینده اسرائیل را نابود می‌کند، متهم کرد. 

به گزارش این رسانه آمریکایی، «اما دامن زدن به ترس اسرائیلی‌ها از حمله مستقیم ایران دیگر به نظر راه قابل اطمینانی برای نتانیاهو و متحدان راستگرایش نیست». این گزارش می‌افزاید: «زمانی اسرائیل در رویای محوبر نامه هسته‌ای ایران با حمالات نظامی بود، همانطور که این کشور سایت‌های هسته‌ای را در عراق در سال ۱۹۸۱ و در سوریه در سال ۲۰۰۷ نابود کرد. در سال ۲۰۱۷ بی‌بی، لقب نتانیاهو در اسرائیل، و ایهود باراک وزیر دفاع (جنگ) جنگ‌طلبش برنامه‌ریزی جدی برای چنین حمله‌ای به ایران را آغاز کردند. این برنامه بعد از آن که فرماندهی ارشد ارتش (رژیم صهیونیستی) گفت که نمی‌توان موفقیت حمله را به طور کامل تضمین کرد، لغو شد». 

به اذعان بلومبرگ، «امروز، چنین طرحی پوچ است. برنامه هسته‌ای ایران در سراسر این کشور پراکنده شده و در زیر زمین قرار دارد. برخلاف عراقی‌ها یا سوری‌ها ایران توانایی علمی و فناوری برای بازسازی آن را دارد. و همه جهان از جمله آمریکا چنین اقدامی را به عنوان بی‌ثبات‌کننده محکوم خواهند کرد. ایران نفت دارد و این روزها نفت حرف می‌زند». 

به نوشته پایگاه اینترنتی این شبکه، بخشی از اسرائیلی‌ها همچنان معتقدند نتانیاهو توانایی جادویی برای محو پروژه هسته‌ای ایران دارد؛ خودش می‌داند که این حقیقت ندارد اما این توهم را تشویق می‌کند ... او بسیار مایل است که رای دهندگان را با با سناریوهای آخرالزمانی «دیگر هرگز» برانگیزد.

طبق این گزارش، برخلاف برخی اما همه مستعد لفاظی‌های وی نیستند. دهه‌ها هشدار او درباره تهدید ایران برخی را نسبت به پیام او بی‌احساس کرده است. مخالفان نتایناهو برای این که با قطعیت بگویند موضع سخت «ما در برابر جهان» با واقعیت تطابق ندارد، تردید نخواهندکرد.

در ادامه این گزارش به نشست اخیر مقامات نظامی سابق و کنونی رژیم صهیونیستی اشاره شده و  آمده است: این مورد، در میزگرد اخیر تلویزیونی درباره ایران پسابرجام نمایش داده شد. دو نفر از شرکت‌کنندگان روسای سابق ستاد ارتش بودند که در دوره نتانیاهو فعالیت کرده بودند. دو نفر از آن‌ها وزرای دفاع (جنگ) سابق در کابینه‌های وی بودند. گانتز هر دوی این سمت‌ها را داشت. هیچ یک حامی بی‌بی نبودند، نکته‌ای که آنها به آن اذعان داشتند. هر پنج نفر بر سر این که برجام را دوست نداشتند توافق داشتند اما همه آن‌ها تایید کردند که مقرر است واقعیتی در زندگی منطقه‌ای باشد  که اسرائیل باید با آن دست و پنجه نرم کند.

طبق این گزارش، همچنین اجماع شگفت‌انگیزی بین آن‌ها وجود داشت مبنی بر این که ایران نباید در راس اولویت‌های نظامی اسرائیل قرار بگیرد و نگرانی بزرگتر آن‌ها وضعیت قطبی شدن بود. به نوشته بولومبرگ، «شرکت‌کنندگان یکی پس از دیگری بدون نام بردن از کسی به عدم همبستگی و کاهش مقاومت اجتماعی و میهن پرستی در دوره طولانی و تفرقه انگیز نتانیاهو اشاره کردند».

به نوشته این گزارش، باراک نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی مسئله را اینطور خلاصه کرد «همه روسای زنده ستاد ارتش، تقریباً همه روسای زنده موساد و همه روسای زنده شین‌بت توافق دارند، همه افرادی که در رأس دستگاه امنیتی هستند یا بودند امروز این درک را دارند که تهدیدی جدی‌تر از ایران، حزب‌الله یا حماس برای آینده اسرائیل وجود دارد». باراک به وضوح با تصدیق سر از سوی همکارانش در میزگرد اعلام کرد که «این تهدید بازگشت بی‌بی نتانیاهو و رهبری قطبی از نوع "مرد سرنوشت‌ساز" او به دفتر نخست‌وزیری است».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول