اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

محمدرضا طاهری و حسین طاهری امشب در بهشت زهرا می‌خوانند

هفته شصت و سوم‌ از رویداد «با این ستاره‌ها» با هدف گرامیداشت سالگرد شهید سید محمد صنیع‌خانی در قطعه ۴٠ گلزار شهدای بهشت حضرت زهرا برگزار می‌شود.

محمدرضا طاهری و حسین طاهری امشب در بهشت زهرا می‌خوانند

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، هفته شصت و سوم‌ از رویداد «با این ستاره‌ها» در بزرگترین گلزار شهدای جهان با هدف گرامیداشت سالگرد شهید سید محمد صنیع‌خانی در آستانه اربعین حسینی برگزار می‌شود.

این مراسم مناجات‌خوانی هر هفته در قطعه ۴٠ گلزار شهدای بهشت حضرت زهرا (سلام الله علیه) با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

در این برنامه که هر هفته با حضور یکی از راویان ۴۳ سال دفاع مقدس برگزار می‌شود، حسین الله کرم به روایت‌گری می‌پردازد. همچنین در این مراسم محمدرضا طاهری و حسین طاهری به مداحی و مناجات‌خوانی خواهند پرداخت.

این برنامه، عصر امروز پنجشنبه ۱۷ شهریورماه از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

درباره شهید صنیع خانی بیش‌تر بدانید

 «سید محمد صنیع خانی» در ۱۵ دی‌ماه سال ۱۳۳۲ در شهر قم به دنیا آمد. خانواده صنیع خانی در سال ۱۳۳۸ به تهران عزیمت کردند. وی سال اول دبستان را در مدرسه پورجوادی، در خیابان خزانه گذراند و در سال ۱۳۵۴ از دبیرستان الهی در رشته طبیعی موفق به اخذ دیپلم شد.


شهید سیدمحمد صنیع خانی

سردار صنیع خانی، بنیان‌گذار و فرمانده ترابری سپاه بود. وی نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای در ایجاد تحرک در یگان‌های رزم و پشتیبانی و رفع کمبود وسایل نقلیه سنگین ایفا کرد. کار‌ها و ابتکاراتی که شهید صنیع خانی و یارانش انجام می‌دادند، منحصربه‌فرد بود. پس از بمباران پل قطور و تخریب آن و قطع ارتباط شبکه راه‌آهن ایران ـ ترکیه و اروپا که از ابعاد سیاسی و اقتصادی برای کشور بسیار حساس بود، بلافاصله وارد صحنه شد و در مدت کوتاهی با یک خلاقیت، مسیری جدید در کوه ساخت و با استقرار تجهیزات، کالا‌های هر دو طرف مسیر را به‌طرف مقابل می‌رساند.


شهید صنیع‌خانی در حال ارائه گزارش به مسئولان دوران جنگ

پس از پایان جنگ، او همچنان مدیری لایق و مدبر برای مهار هر بحرانی در کشور بود. اگر سیل یا زلزله‌ای در کشور رخ وی داد، اولین فردی که برای امداد و کمک‌رسانی نامش در ذهن نقش می‌بست؛ سید محمد بود. حضور مؤثر او در زلزله رودبار، منجیل و سیل زابل نمونه‌هایی از مدیریت جهادی و انقلابی این سردار بی‌ادعا بود. آخرین مسئولیت این شهید بزرگوار بعد از جنگ تحمیلی، قائم‌مقامی بنیاد تعاون سپاه بود.

حضور متعدد وی در صحنه‌های جنگ و مدیریت پشتیبانی او در زیر انبوه بمب‌های شیمیایی، خمپاره‌ها و ترکش‌ها زخم‌های عمیقی را بر پیکر او وارد ساخته بود. وی در عملیات «والفجر ۸» شیمیایی شده بود و سال‌های بعد از جنگ، چندین بار در داخل و خارج از کشور به درمان پرداخت. شهید صنیع خانی سالیان سال با درد و رنج ناشی از مجروحیت و جانبازی دست‌وپنجه نرم کرد و سرانجام در روز چهاردهم شهریور سال ۱۳۷۴ در سن ۴۲ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد.


شهید صنیع‌خانی نفر وسط در این جمع سه نفره است

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول