اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده بوندستاگ: اعتراضات در آلمان به دلیل افزایش قیمت‌ها تشدید خواهد شد

عضو کمیته انرژی و اقلیم پارلمان آلمان پیش‌بینی کرد نرخ تورم در این کشور منجر به افزایش احساسات اعتراضی شود.

نماینده بوندستاگ: اعتراضات در آلمان به دلیل افزایش قیمت‌ها تشدید خواهد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «استفن کوتره» عضو کمیته انرژی و اقلیم پارلمان آلمان (بوندستاگ) پیش‌بینی کرد نرخ تورم در آلمان منجر به افزایش احساسات اعتراضی شود. 

این قانوگذار آلمانی به خبرگزاری روسی «تاس» گفت: اعتراضات در آلمان شدیدتر خواهد شد. شهروندان متوجه می‌شوند که بزودی پول تسویه قبوضشان را ندارند. به همین خاطر اعتراضات اجتناب‌ناپذیر هستند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که دولت فدرال آلمان صنعت انرژی هسته‌ای را مورد بازبینی قرار دهد و تحریم‌ها علیه روسیه را لغو کند. 

به گزارش تاس، اقدامات اعتراضی پیش‌تر در چند شهر در شرق آلمان اتفاق افتاد. سرویس آماری آلمان اعلام کرد در ماه اوت تورم سالانه در این کشور به ۷.۹ درصد افزایش یافت.

پیش از این، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان هشدار داد در زمستان امسال، ابهام و عدم اطمینان نسبت به دریافت گاز از روسیه همبستگی اعضای اتحادیه اروپا را با آزمونی سخت روبرو می‌کند.

بحران انرژی در اروپا در پی تحریم‌های ضد روسیه و کاهش عرضه گاز طبیعی این کشور تشدید شده است. برخی مقامات اروپایی از جمله «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان با وجود حمایت‌هایی که اروپایی‌ها از اوکراین در جنگ با روسیه به عمل آورده و تحریم‌هایی که در راستای این حمایت علیه روسیه وضع کرده‌اند، پوتین را به استفاده از موضوع صادرات انرژی برای ایجاد شکاف در اتحادیه اروپا متهم کرده‌اند.

بعد از گذشت شش ماه از آغاز جنگ اوکراین، مسکو در یک روند مرحله‌ای صادرات گاز خود به اتحادیه اروپا را کاهش داده است. این روند کاهشی تا جایی پیش رفت که شرکت «گازپروم» روسیه اخیرا اعلام کرد صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم ۱ را به طور کامل متوقف کرده است. 

در حالی که کشورهای غربی سخت در تلاشند تا جایگزین مناسبی برای گاز روسیه پیدا کنند، مسکو شرایط اقتصادی نسبتا خوبی را می‌گذراند. روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی به‌تازگی نوشت که به لطف افزایش شدید تقاضای نفت از سوی برخی اقتصادهای بزرگ جهان، روسیه توانسته حجم صادرات نفت خود را تقریباً به میزان پیش از تحریم‌های غرب و درگیری نظامی با اوکراین برساند. از سوی دیگر افزایش قیمت نفت در بازار جهانی که به حدود ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسیده، باعث شده تا درآمدهای نفتی روسیه سر به فلک بکشد.

سخنگوی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه تأکید کرد که مسئولان اروپایی به همراه شرکای بین‌المللی خود برای مقابله با بحران انرژی تلاش می‌کنند. این مسئول اروپایی گفت در زمستان آینده به خاطر جنگ روسیه و اوکراین، «با دشواری‌هایی روبرو خواهیم بود».

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم یکشنبه هشدار داد که ماه‌های آتی، ماه‌های سرنوشت‌سازی برای اتحادیه اروپا به شمار می‌آید. وی طی سخنانی گفت: زمستان سختی در انتظار ماست و شش ماه آینده تعیین‌کننده خواهند بود؛ اگر از بحران عبور کرده و اتحاد خود را حفظ کنیم و توازن نظامی ادامه یابد تا بهار وضعیت بهتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول