اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سفر متفاوت یک امام جمعه با تشریفات خاص

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در سفری 2 روزه به تعدادی از محروم‌ترین و صعب‌العبورترین روستاهای شهرستان کوهرنگ رفت تا از نزدیک مشکلات مردم را لمس کند و پای درددل اهالی این روستاها بنشیند.

سفر متفاوت یک امام جمعه با تشریفات خاص

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در سفر ۲روزه به روستاهای شهرستان کوهرنگ، با مردم روستاهای سه‌جو، بادام شیرین علیا و سفلی،گاوشیر، الورگ، تپاه علیا و سفلی، موچان و دره هندو که فاقد هرگونه راه ارتباطی، خدمات رفاهی، بهداشتی و آموزشی هستند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری شب را در کنار مردم روستای الورگ سپری کرد و در جمع اهالی گفت: طبق گزارشات رسیده حدود ۳۵ روستا در شهرستان‌های کوهرنگ و اردل فاقد امکانات راه، برق، امکانات بهداشتی و حتی امکانات آموزشی هستند.

وی با بیان اینکه به منظور لمس مشکلات مردم روستا از نزدیک مقرر شد سری به این روستاها بزنیم و به سرکشی‌های فوری بسنده نکنیم، افزود: همیشه به مسؤولان عزیز عرض کرده‌ام که سعی کنید مشکلات مردم را از نزدیک حس کنید و ببینید با چه مشکلاتی مواجه هستند.

نکونام با تأکید بر اینکه اراده جمهوری اسلامی بر رفع محرومیت و خدمت به نیازمندان است، اظهار داشت: بر خود تکلیف دانستم تا جویای احوال مردمی شوم که از امکانات اولیه هم محرومند.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: امکانات بهداشتی، برق و راه مناسب جزو ضرورت‌های زندگیست و این مردم تنها راه‌های باریک مال‌رویی دارند که تأمین مایحتاج را برای آنان دشوار کرده است.

وی با ابراز خوشحالی از وجود خانوارهای پرجمعیت در این مناطق عنوان کرد: افزایش جمعیت و فرزندآوری از اولویت‌های کشور است و قدردان خانواده‌هایی که به این مهم توجه دارند هستیم.

نکونام تشریح کرد: تا جایی که امکان داشت با خودرو و از یک جایی به بعد پیاده و با قاطرها و مرکب‌های سواری که خود مردم دارند حرکت کردیم، مدرسه بادام شیرین را که اتاقکی مخروبه و کوچک بود دیدم و پای درددل مردم روستا نشستم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اهالی این روستاها علی‌رغم مشکلات فراوان، خون‌گرم، مهمان‌نواز، شاداب و پرنشاط هستند و به حل مشکلاتشان در این دولت امید دارند.

وی با اشاره به سخت‌گذر بودن مسیر و شیب تند کوه‌ها و دره‌ها ادامه داد: واقعا این مردم با چند بچه و دام و وسایل به سختی از این مسیرها عبور می‌کنند.

نکونام اظهار کرد: استقبال گرم و برخورد کریمانه مردم با همان پذیرایی ساده و صمیمی جای تشکر و قدردانی دارد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به کمبود محسوس امکانات و فضای آموزشی در روستاهای مذکور خاطرنشان کرد: به گفته اهالی سال‌های قبل حداقل ماهی یکبار پزشک به روستا می‌آمده و مردم را ویزیت و درمان می‌کرده اما مدتیست خبری نیست و اهالی برای تهیه دارو یا تزریق واکسن باید رنج راهی طولانی را به جان بخرند.

وی در خصوص راه روستای دره هندو توضیح داد: ظاهرا کل مسیر سه کیلومتر است و بخشی از آن به‌دلیل وجود درخت با ممانعت منابع طبیعی روبروست بنابراین از منابع طبیعی می‌خواهم با مردم همراهی و همکاری کند.

نکونام تأکید کرد: موضوع مهم دیگر مسائل فرهنگی است، که پرداختن به آن و حضور مبلغین با این وضعیت راه و امکانات بسیار دشوار است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امور اجرایی در اختیار ما نیست، افزود: مشکلات را از نزدیک درک و به مسئولان مربوطه منتقل می‌کنیم تا با کار جهادی گرفتاری مردم حل شود و طعم شیرین نظام جمهوری اسلامی را بچشند.

وی تصریح کرد: این دولت با اخلاص برای محرومیت‌زدایی تلاش می‌کند و عزمش را برای خدمت به مردم جزم کرده است.

نکونام با بیان اینکه مشکل جاده این منطقه به مرور و به‌صورت مرحله به مرحله حل خواهد شد، گفت: مطالبات مردم را به گوش مسئولان خواهیم رساند.

لازم به ذکر است، در این سفر هدایا و بسته‌های معیشتی به تمامی افراد خانوارهای ساکن در این روستاها اهدا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول