اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت زدایی کشور به گلستان تخصیص یافت

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: امسال برای نخستین بار مبلغ سه هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی استان های کشور در نظر گرفته شده که از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای روستاهای گلستان تخصیص یافت.

مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت زدایی کشور به گلستان تخصیص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید محمد حسینی عصر امروز در جلسه شورای اسلامی استان گلستان اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور اعتباراتی به مبلغ سه هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان در راستای محرومیت زدایی روستاهای کشور در نظر گرفته شده که از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای روستاهای گلستان تخصیص پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: این اعتبار تا یکماه آینده ابلاغ و واریز خواهد شد. مبلغ ۸۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات بهسازی و آسفالت روستایی سال گذشته باقی مانده که در حال توزیع در روستاهای گلستان است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: بنا داریم با همکاری دهیاریهای استان گلستان و تجمیع اعتبارات امسال، سال گذشته و محرومیت زدایی و کمک و مشارکت دهیاریها بتوانیم کارهای بزرگی در راستای نهضت اسفالت معابر روستایی استان انجام دهیم.

وی ادامه داد: علت عمده عقب ماندگی های روستاها و عدم توسعه انها در این سالها، کمبود اعتبارات و عدم تخصیص منابع مالی بوده که خوشبختانه دولت سیزدهم توجه جدی به توسعه روستاها به عنوان مولد داشته و با تخصیص اعتبارات تلاش دارد تا بخشی از این عقب ماندگی ها را جبران کند.

حسینی گفت: سیاست بنیاد مسکن گلستان بر این است تا در این راستا با همفکری و تعامل خوب مدیران بنیاد مسکن شهرستان های استان و دیگر مدیران اجرایی مرتبط خلق اعتبار نموده و توقع خود را از اعتبارات تملک داریی کاهش دهد.

وی مهمترین مشکل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را کمبود و یا عدم زمین در روستاهای گلستان برشمرد و بیان کرد: بجز بندرگز در تمامی روستاهای شهرستان های استان گلستان اراضی ملی وجود داشته که اکثر انها در تصرفات است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ابراز کرد: در قانون جهش تولید مسکن دولت دستگاه های اجرایی را موظف کرده تا اراضی مازاد خود را در روستاها به بنیاد مسکن برای اجرای نهضت ملی مسکن قرار دهند اما متاسفانه منابع طبیعی بیشتر اراضی تصرفاتی خود توسط مردم به ما‌معرفی کرده و به نوعی بجای قرار دادن ما در کنار مردم ما را در مقابل مردم قرار داده و دعواهای حقوقی چندین ساله خود را بما واگذار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با رایزنی های انجام شده در سطح کشور تلاش کردیم برای رفع این مشکلات از قانون تقسیط و معافیت برای اقشار محروم و تحت پوشش کمیته امداد کمک گرفته تا انها ضمن واریز سهم خود بتوانند اراضی خود را سنددار کنند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول