اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

سازمان محصولات صنعتی تشکیل می‌شود

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: سازمان محصولات صنعتی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.

سازمان محصولات صنعتی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا مهاجر امروز در مراسم رونمایی از سند الکترونیک کشاورزان در محل شرکت دخانیات ایران اظهار داشت: متأسفانه ناف کشور ما را با بازرگانی تجارت و واردات بسته‌اند و در حوزه تولید حمایتی صورت نمی‌گیرد و جاذبه‌هایی در واردات وجود دارد که در تولید نیست.

وی افزود: کشور هند غذای 1.3 میلیارد جمعیت خود را تأمین می‌کند و صادرات هم دارد. بنابراین باید مدیریت علمی در کشاورزی داشته باشیم. 

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: توتون و تنباکوی ایران یک برد جهانی دارد و همه روی کیفیت آن اتفاق نظر دارند و ما می‌توانیم علاوه بر تأمین نیاز داخل صادرکننده هم باشیم.

به گفته مهاجر، در کشورمان جلوی واردات واکسن را گرفتند اما نتوانستند جلوی واردات سیگار را بگیرند و سیگار خارجی با قیمت‌های ارزان‌تر وارد کشور شد.

وی افزود: الگوی کشت توتون و تنباکو براساس کشت قراردادی بین کشاورز و شرکت دخانیات است. در این کشت اشتغال زیادی به ویژه برای زنان ایجاد می‌شود.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: در دیدار اخیری که رئیس جمهور از وزارت جهاد کشاورزی داشت درخواست احیای سازمان محصولات صنعتی را داشتیم که اگر این سازمان راه‌اندازی شود محصولاتی مانند  توتون و تنباکو و چغندر قند را مدیریت می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول