اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

احیای اساسنامه صادرات و واردات فروشگاه‌های شهروند/ برنامه‌ریزی برای تجارت خارجی شهرداری تهران

مدیرعامل فروشگاه‌های شهروند با اشاره به اینکه در حال احیای اساسنامه صادرات و واردات فروشگاه‌های شهروند هستیم، گفت: آغاز تجارت خارجی از طریق فروشگاه‌های شهروند در دستور کار قرار گرفته است.

احیای اساسنامه صادرات و واردات فروشگاه‌های شهروند/ برنامه‌ریزی برای تجارت خارجی شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، داود قربانیان مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند در حاشیه بازدید مدیران ارشد حوزه تامین کالا و لجستیک فروشگاه‌های زنجیره‌ای مگنت روسیه، از مرکز بیهقی فروشگاه شهروند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 40 باشگاه شهروند در تهران فعال است و حدود 2 هزار نفر در این فروشگاه‌ها مشغول به کار هستند.

وی افزود: طی تعاملاتی با شهرداران شهرهای دیگر و مذاکرات انجام‌شده، فروشگاه‌های شهروند در شهرهایی مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان، استان مرکزی و مناطق آزاد تجاری راه‌اندازی خواهند شد.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که با همکاری شورای شهر فعالیت شعب شهروند در خارج از تهران هم توسعه یابد، گفت: مدل فروش اعتباری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راه‌اندازی کرده‌ایم و ساختارها در فروشگاه‌های شهروند در حال بازنگری است.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند اعلام کرد: در زمینه تجاری فروشگاه‌های شهروند هم در حال انجام اقدامات اولیه و پس از آن مذاکرات خواهیم بود و برنامه‌هایی هم در این راستا آغاز شده است.

وی گفت: کشور روسیه در زمینه نهاده‌های دامی مانند گندم و جو و مسئله تامین چوب بسیار پربار بوده و امکان تعاملات تجاری و تبادلات اقتصادی بین دو کشور وجود دارد و شرکت‌های زیادی در ایران آمادگی همکاری در این راستا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند.

وی افزود: روسیه پتانسیل بزرگی در حوزه تجارت خارجی برای ایران محسوب می‌شود و تبادلات تجاری بین دو کشور فرصت طلایی برای تجار ایرانی و روسیه خواهد بود.

قربانیان بیان داشت: از طرفی ایران هم به دلیل اینکه شهرهای چهار فصل دارد و می‌تواند محصولات زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای کشور روسیه تامین کند، البته بهبود بسته‌بندی و افزایش کیفیت محصولات سبب حضور پررنگ در بازار روسیه خواهد شد.

وی اعلام کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند 27 سال پیش با مالکیت شهرداری و با هدف ارائه خدمات به همه مردم راه‌اندازی شد و بر اساس اساسنامه آن امکان صادرات و واردات هم از طریق این فروشگاه‌ها امکانپذیر است و ما در صدد احیای این مسئله هستیم.

وی گفت: فروشگاه‌های شهروند در حال حاضر در تهران 137 هزار مترمربع سطح پوشش دارد و توسعه شهروندهای محله هم در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول