اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

مداحی 6 سال قبل میثم مطیعی در جمع فاطمیون+فیلم

میثم مطیعی در محرم سال 1395 در جمع رزمندگان فاطمیون خواند: ای سخی! دختر تو تنها نیست/ نزد او جان نثار می‌آییم/
قبر زینب گل است و گرد حرم/ ما هزاره هزار می‌آییم.

مداحی 6 سال قبل میثم مطیعی در جمع فاطمیون+فیلم

خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت: حضور مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در هشت سال جنگ تحمیلی کنار رزمندگان اسلام فضایی آکنده از معنویت و حماسه را رقم زد. مداحان نام‌آشنایی چون منصور ارضی، صادق آهنگران، نریمان پناهی، ماشاءالله عابدی، مهدی سماواتی، سعید حدادیان، حسین سازور و شهید یونس حبیبی با حضورشان تنور شور عشق و جهاد را با تأسی از حماسه عاشورا گرم نگه داشتند. البته در این میان مداحان نوجوان چون محمدرضا طاهری،‌ مهدی سلحشور و محمود کریمی با نفس گرم خود توانستند رشادت‌های ائمه (ع) را برای اهتزاز پرچم اسلام به رزمندگان انتقال دهند.

زمان سپری شد تا اینکه گروه‌های تکفیری در صدر آن‌ها، داعش با جنایت‌های خود در سرزمین‌های اسلامی فتنه‌های خطرناکی را ایجاد کردند که به تبع آن، حرم اهل بیت (ع) نیز می‌رفت مورد تعرض قرار گیرد. در این میان رزمندگان جبهه مقاومت از کشورهای ایران، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان،‌ آذربایجان و ... با عنوان مدافعان حرم راهی دفاع از حرم حضرت زینب (س) شدند. در این میان، مداحان اولین افرادی بودند که خودشان را به خیل جمعیت مدافعان حرم رساندند تا این بار در عرصه دفاع از حرم روضه‌خوانی کنند.

یکی از مداحانی که از همان ابتدای فتنه داعش در سوریه حضور داشت، میثم مطیعی بود. او علاوه بر حضور در میان مستشاران ایرانی، در جمع رزمندگان دیگر کشورها نیز مرثیه‌سرایی کرد تا بگوید «حُبُّ الحُسَین یَجْمَعُنا» را می‌توان در عرصه مقاومت هم معنا کرد.

آنچه در ادامه می‌بینید مداحی میثم مطیعی در جمع رزمندگان لشکر فاطمیون در منطقه حلب سوریه در محرم سال ۱۳۹۵ است که به مناسبت در پیش بودن اربعین حسینی برای نخستین‌بار منتشر می‌شود:

 

ای سخی دختر تو تنها نیست/ نزد او جان نثار می‌آییم

از «هرات» و «مزار» می‌آییم
از شکوه «تخار» می‌آییم 

صبحِ «غزنین» و «بامیان» با ماست
در دل شام تار می‌آییم

پیش ما مرگِ سرخ چون شکر است
از سوی «قندهار» می‌آییم

کار و بار و عیال در غربت
در پی کارزار می‌آییم

ای سخی دختر تو تنها نیست
نزد او جان نثار می‌آییم

قبر زینب گل است و گِرد حرم
ما هزاره هزار می‌آییم

در حلب یا هرات فرقی نیست
با دلی استوار می‌آییم

ای سخی، ای که شاه مردانی
روی از این عاشقان نگردانی

به گزارش فارس،‌ مردم افغانستان امام علی (ع) را سخی صدا می‌‌زنند. «هزاره» در این شعر اشاره به یکی از اقوام شیعیان افغانستان است. همان قوم شریف و زحمتکشی که با چشم‌های بادامی در میان مردم ایران شناخته شده هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول