اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان‌جنوبی رتبه نخست ارزش سهام را کسب کرد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان به لحاظ رشد ارزش سهام در جایگاه نخست کشور قرار گرفت.

شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان‌جنوبی رتبه نخست ارزش سهام  را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان به لحاظ رشد ارزش سهام در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی افزود: باتوجه به اقدامات صورت گرفته در خراسان‌جنوبی و درج نماد شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان به عنوان اولین شرکت سرمایه گذاری استانی در بورس اوراق بهادار تهران ارزش سهام این شرکت به بیش از ۴۵۰ میلیون ریال رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تصریح کرد: میزان ارزش اولیه سهام عدالت افراد با توجه به شاخصه‌های متفاوت، متغیر بوده و تا حداکثر ده میلیون ریال به افراد سهام تعلق گرفته است.

ذاکریان یادآور شد: در حال حاضر ارزش سهام افرادی که سهام ده میلیون ریالی داشته اند در روش مدیریت مستقیم به بیش از ۲۳۰ میلیون ریال رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: سود سهام عدالت نیز تاکنون برای سال‌های مالی ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ به حساب سهامدارانی که نسبت به ارائه شماره شبا معتبر در سامانه‌های معرفی شده اقدام نموده اند، واریز شده و مبلغ آن بسته به میزان ارزش اولیه سهام افراد، متفاوت است و ببرای سهامدارنی که ارزش اولیه سهام آن‌ها ده میلیون ریال بوده است؛ د ر سال‌های اخیر بیش از ۱۹ میلیون ریال سود واریز شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: ارزش اولیه سهام اختصاص داده شده به سهامداران استان معادل ۳ هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال برآورد شده است، که با توجه به رشد ارزش سهام شرکت‌های واگذار شده در طرح سهام عدالت این رقم در حال حاضر رشد قابل توجهی پیدا کرده است.

ذاکریان ادامه داد: ارزش روز شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت  خراسان‌جنوبی که سهامداران آن افرادی هستند که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده اند  به بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.

 وی متذکر شد: بر اساس آخرین آمار، قریب به ۸۵ درصد از جمعیت استان خراسان‌جنوبی معادل ۶۴۷ هزار و ۴۰۹ نفر سهامدار سهام عدالت هستند که از این تعداد، ۱۸۴ هزار و ۵۶۳ نفر معادل ۲۹ درصد اقدام به انتخاب روش مدیریت مستقیم و ۴۶۲ هزار و ۸۴۶ نفر معادل ۷۱ درصد نیز اقدام به انتخاب روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت خود کرده اند و سهامدار شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در خصوص وضعیت افرادی که سهام عدالت ندارند، خاطرنشان کرد: دولت در تلاش است تا مسأله جاماندگان سهام عدالت را با کمک مجلس شورای اسلامی برطرف کند؛ از این رو برنامه ریزی‌ها برای اختصاص سهام عدالت به اقشار تحت پوشش نهاد‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی انجام شده و افراد تحت پوشش این دو نهاد که سهام عدالت ندارند، سهامدار خواهند شد.

ذاکریان افزود: برنامه ریزی‌ها به شکلی است که این افراد نیاز نیست به مکان یا سامانه خاصی مراجعه نمایند و این فرآیند از طریق نهاد‌های حمایتی و سازمان خصوصی سازی در حال پیگیری است.

انتهای‌پیام/69014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول