اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

خبرهای خوش برای شهروندان صنعتی‌ترین منطقه تهران/ سرانجام راه‌اندازی بازار بزرگ قطعات خودرو

شهردار منطقه 21 تهران توضیحاتی درباره راه‌اندازی بزرگ‌ترین بازار قطعات خودرو، اصلاح اساسی بزرگراه‌های فتح، متوسلیان و لشکری، طرح‌های توسعه محلی، راه‌اندازی ریل‌باس و فعال‌سازی ورزشگاه صنعت و معدن ارائه داد.

خبرهای خوش برای شهروندان صنعتی‌ترین منطقه تهران/ سرانجام  راه‌اندازی بازار بزرگ قطعات خودرو

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، حسین کاشانی‌پور شهردار منطقه 21 تهران در نشست خبری اظهار داشت: هدف‌گذاری ما در شهر با رویکرد شهر آباد و پیشرو و شهروند مکرم و برخوردار است بر همین اساس برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و اجرایی شده است.

وی افزود: از 20 آبان سال گذشته که مسؤولیت شهرداری منطقه 21 را پذیرفتم نظرسنجی‌هایی از مردم منطقه جهت احصاء نیازهای آنها انجام دادیم و مشخص شد حمل و نقل عمومی نخستین دغدغه اهالی منطقه از مدیران شهری است.

شهردار منطقه 21 تهران با اشاره به تأکیدات علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: تلاش جهت اعتلای دینی و هویت اسلامی ـ ایرانی، مشارکت‌جویی از مردم به ویژه نخبگان، کاهش فقر و فاصله طبقاتی، مبارزه ساختارمند با فساد و شناسایی منابع پایدار شهری از موضوعات مهمی است که مدنظر قرار گرفته است.

کاشانی‌پور با اشاره به اینکه نهایی شدن کارهای بر زمین مانده از برنامه‌های مدنظر بوده است، گفت: بر همین اساس بزرگراه متوسلیان و سه‌راه باغستان که از سال 98 آغاز شده بود و در سال 1400 کمتر از 50 درصد پیشرفت داشت و به عبارتی 20 ماه متوقف مانده بود با جذب اعتبار 4 لاین آن در اسفند سال پیش و 4 لاین دیگر در اردیبهشت امسال راه‌اندازی شد و این مسأله کاهش ترافیک در دروازه غربی تهران را به همراه داشت.

وی با اشاره به محله جزیره در منطقه 21 گفت:‌ 200 خانوار در سه کوچه‌ای در این منطقه زندگی می‌کردند که اگر از کوچه‌هایشان خارج می‌شدند باید 10 کیلومتر دور می‌زدند تا مجدد بتوانند به این کوچه‌ها ورود یابند که خوشبختانه این مشکل در حال برطرف شدن و اصلاح است.

شهردار منطقه 21 تهران  از بهسازی اساسی بزرگراه‌های فتح،‌متوسلیان و لشکری در این منطقه خبر داد و گفت:‌پروژه‌های مشارکتی مانند بازار قطعات خودرو در حال اصلاح و به سرانجام رسیدن است و ان‌شاءالله با کارگروه ویژه‌ای که تشکیل شده این پروژه مشارکتی بزرگ به سرانجام می‌رسد.

کاشانی‌پور گفت:‌همچنین تعامل شهرداری با صنعت در این منطقه بسیار مطلوب بوده و توانستیم سهم خودمان را جهت راه‌‌اندازی مجدد کارخانه ارج اجرایی کنیم و خوشبختانه خط تولید این کارخانه راه افتاد.

وی از تدوین 37 طرح توسعه‌ای محلی با همکاری نخبگان خبر داد و گفت: همچنین 2350 خانوار از سال 94 توسط وزارت مسکن و شهرسازی مسکن دریافت کرده بودند ولی برای مدرسه و درمانگاه این خانوارها فکری نشده بود که خوشبختانه رفع این مشکل در حال انجام است.

شهردار منطقه 21 تهران خاطرنشان کرد:‌ ورزشگاه صنعت، معدن نیز 20 سال بود ناتمام مانده بود و اکنون وزارت صنعت و معدن با پیگیری‌های شهرداری وعده داده که این مشکل برطرف و ورزشگاه در اختیار شهروندان این منطقه قرار گیرد.

کاشانی‌پور خاطرنشان کرد: منطقه 21 به لحاظ حوزه حمل و نقل عمومی محروم است و حتی یک ایستگاه مترو و بی‌آر‌تی ندارد.از طرفی فقط 46 اتوبوس آن هم اکثرا فرسوده در کل شهرک‌های منطقه تردد دارد.

وی اعلام کرد: ما از طریق سه مسیر در حال رفع مشکل اساسی حمل و نقل در منطقه 21 هستیم یکی از طریق راه‌اندازی ایستگاه مترو دیگری مبحث POD و مسأله سوم ایجاد ریل‌باس است که در صورت تحقق راه‌اندازی ریل‌باس شهروندان با یک ربع تردد به راه‌آهن شهری تهران و حومه جهت تردد خواهند رسید.

وی بیان داشت: همچنین درحال پیگیری رفع مشکلات شهروندان در حوزه پروازهای فرودگاه مهرآباد هستیم چرا که شهروندان علاوه بر آلودگی صوتی در زمینه ساخت طبقات ساختمان دچار چالش هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول