اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

معاون وزیر بهداشت: سالانه ۳۳۰۰ متخصص نیاز است/ سیاست‌گذاری‌های مطلوب حوزه درمان طی ۱۰ ماه اخیر

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نیاز سالانه ۳۳۰۰ پزشک متخصص برای پوشش کل کشور، گفت: اختصاص متخصصان به استان‌ها بر اساس فارغ‌التحصیلان و اولویت‌ها تحقق می‌یابد.

معاون وزیر بهداشت: سالانه ۳۳۰۰ متخصص نیاز است/ سیاست‌گذاری‌های مطلوب حوزه درمان طی ۱۰ ماه اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سعید کریمی معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز با همراهی فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، عبدالله دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک و دیگر مسئولان از بیمارستان دولتی شهدای شهرستان آبیک بازدید کرد.

در جریان این بازدید کریمی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که وضعیت اختصاص پزشکان متخصص در نیمه دوم سال در کشور و استان قزوین چگونه خواهد بود، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم کل کشور را از متخصصان پوشش دهیم سالانه نیاز به 3300 متخصص داریم که در سالی که گذشت، 2200 فارغ التحصیل داشتیم. 

وی ماندگاری پزشکان متخصص را در شهرستانها و استانها ضروری دانست و افزود: اگر قرار است هر پزشک متخصصی معرفی شود بعد از اتمام طرح دو ساله بر حسب قانون کمتر یا بیشتر، باید امکانات رفاهی و پرداخت وی فراهم باشد تا بعد از اتمام طرح، محل خدمت را ترک نکند و بماند و پزشک دیگری بر مجموعه افزوده شود. 

معاون درمان وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حدود 10 ماه اخیر اقدامات و حرکات خیلی خوبی در سیاست گذاری ها انجام شده که اگر سیاست ها را اصلاح کنیم اتفاقات خوبی رقم می خورد.

کریمی اضافه کرد: آمار فارغ‌التحصیلان شهریور ماه امسال از طریق بخش آموزش وزارت بهداشت اعلام و بر اساس اولویت ها برای اختصاص پزشکان متخصص به استان ها اقدام می شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که همیشه چالش اختصاص متخصص بیهوشی و جراح به بیمارستان شهدای آبیک وجود داشته، با توجه به قول شما مبنی بر تامین این نیروهای انسانی چه برنامه ای دارید، توضیح داد: از فارغ التحصیلان جدید متخصص بیهوشی حتما یک متخصص بیهوشی برای بیمارستان شهدا لحاظ می شود و لازم است جراح هم به بیمارستان اختصاص یابد که با توجه به تروما و حوادث تحقق این امر ضروری است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: مسئولان باید تلاش کنند پزشکان متخصصی که در شهرستان ها و استانها جذب می شوند، ماندگار کنند و به مردم خدمت کنند. 

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا استانداردهای بیمارستان شهدا با جمعیت حدود 100 هزار نفر همخوانی دارد،  افزود: 100هزار نفر جمعیت با 33 تخت بیمارستان شهدا عملا هیچ است و خدمات بیمارستان باید افزایش یابد و فعالتر شود. طرح الحاقی بیمارستان هم که زمین آن در نظر گرفته شده باید اجرایی شود و تخصیص منابع برای طرح توسعه بیمارستان هم در وزارت خانه پیگیری می شود تا احداث سود و مشکلات درمانی مردم شهرستان آبیک حل شود.

کریمی افزود: یکی از مشکلاتی که ذر استان قزوین وجود دارد این است که پزشکانی را که به این استان می‌فرستیم به دلیل مشکلات رفاهی ماندگاری آنها مطلوب نیست اگر چه کسی را نمیخواهم متهم کرده باشم و از گذشته این مشکل وجود داشته است و مسئولین فعلی درصدد رفع این مشکل اعم از اسکان و امکانات رفاهی هستند. 

وی تصریح‌کرد: بیمارستان شهدای آبیک از نظر متخصص بیهوشی و جراحی در مضیقه قرار دارد و در یک تصمیم جدید، یک سری از نیازهای تجهیزاتی بیمارستان رفع می شود و خیلی سنگین نیست و قول می دهیم هر چه سریعتر برطرف شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول