اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

بررسی مواد و ضرایب آزمون پایه دوازدهم در جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: فردا شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل می‌شود و قرار است درباره مواد و ضرایب آزمون پایه دوازدهم تصمیم‌گیری شود.

بررسی مواد و ضرایب آزمون پایه دوازدهم در جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در روز دوم کنگره چهاردهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه واقعاً خیلی خوشحالم از دغدغه‌ای که نسبت به آموزش و پرورش دارید، اظهار کرد: بی‌تفاوت نبودن گام اول تحول است. در مسیر بودن بسیار مهم‌تر از دانستن مقصد است.

وی بعد از شنیدن انتقادات دانش‌آموزان نسبت به محتوای کتاب‌های درسی، ادامه داد: بخشی از انتقادات شما، انتقادات ما هم هست‌ مثلا کنکور یکی از مشکلات است. در ۳ ماه گذشته، هفته‌ای نبوده است که در این خصوص جلسه نگذاشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: فردا شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل می‌شود و قرار است درباره مواد و ضرایب آزمون پایه دوازدهم تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه وضعیت آموزش و پرورش یک مسأله بسیار مهم، سنگین، پیچیده و سخت از اقتصاد تا نیروی انسانی است، گفت: نمی‌شود کتاب درسی نوشت که نسبت به آن اجماع نظر باشد چرا که مسأله کتاب درسی به شرایط حاکم بر تألیف و اجرا بر می‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطیفی با اشاره به اینکه زمان تألیف برخی کتب درسی گذشته و باید تغییر کنند که در دستور کار جدی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است، اظهار کرد: مورد دیگر عدم تناسب حجم کتاب درسی با زمان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره محتوای کتاب درسی در اردیبهشت امسال، گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب درباره کتب درسی مسائلی را مطرح کردند، بیش از ۸۰ درصد کتب درسی چاپ شده بود. 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه از دو هفته دیگر چاپ کتب درسی سال آینده آغاز می‌شود، افزود: ۱۵۰ میلیون جلد کتاب در طول سال چاپ شود که روزی ۲۰۰ هزار جلد می‌شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول