اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تلاش رژیم صهیونیستی برای محروم کردن اهالی قدس از حق درمان

موسسه بیمه داخلی رژیم صهیونیستی در خصوص محروم کردن 20 خانواده فلسطینی ساکن قدس اشغالی از حقوق پزشکی خود مجرم شناخته و مجبور به پرداخت غرامت شده است.

تلاش رژیم صهیونیستی برای محروم کردن اهالی قدس از حق درمان

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از عرب48، موسسه بیمه رژیم صهیونیستی وابسته به کابینه این رژیم بر اساس اطلاعات دریافتی خود از سرویس امنیت عمومی (شین بت) خانواده‌های فلسطینی ساکن شهر قدس اشغالی را بدون دلیل یا مجوز قانونی از حقوق پزشکی خود محروم کرد.

مؤسسه بیمه داخلی رژیم صهیونیستی در پاسخ به دادخواستی که علیه این مؤسسه در دادگاه مرکزی در قدس ارائه شده بود به جرم خود اعتراف کرد و دادگاه مجبور شد که این مؤسسه را مقصر و توبیخ کند.

دادگاه مرکزی در قدس در همین راستا دستور پرداخت ۱۵ هزار شکل غرامت به یک زن فلسطینی را صادر کرده که بدون دلیل خود و فرزندانش از حقوق پزشکی محروم شده بودند.

روزنامه هاآرتص فاش کرد که موسسه بیمه داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به بیمه ملی اسرائیل به خواسته‌های شین بت تن داده و حدود ۲۰ خانواده فلسطینی را با ادعای شرکت اعضایی از آن در تظاهرات علیه تجاوزات اشغالگران و شهرک‌نشینان آن در بیت المقدس در دوران انتفاضه الکرامه در ماه مه ۲۰۲۱ از حقوق پزشکی خود محروم کرده است.

به ادعای هاآرتص تقریباً همه این خانواده‌های فلسطینی پس از مراجعه به مراجع قضایی حقوق خود را بازیافتند. دادخواست ارائه شده به دادگاه مرکزی در قدس خواستار دریافت اطلاعاتی بود که موسسه ملی بیمه تصمیم خود را مبنی بر محروم کردن خانواده‌ها از حقوق خود بر اساس آن اتخاذ کرده بود، چیزی که این موسسه از ارائه آن اجتناب می‌کند.

بیمه ملی اسرائیل در عین حال اعتراف کرده که اطلاعاتی از شین بت در خصوص محل سکونت فلسطینیان قدس که از خدمات مؤسسه ذینفع هستند، دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، فلسطینیان قدس به عنوان شهروند رژیم صهیونیستی محسوب نمی‌شوند، بلکه به عنوان افراد ساکن این رژیم به حساب می‌روند و حقوق اجتماعی آنها به اقامت آنها در قدس بستگی دارد، یعنی مقامات رژیم اشغالگر به سرعت حقوق  اهالی قدس را که برای زندگی در کرانه باختری یا خارج از کشور  نقل مکان می‌کنند، انکار می‌کنند.

اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد که در برخی موارد موسسه بیمه ملی قبل از تصمیم‌گیری برای سلب حقوق فلسطینی‌ها، محل سکونت آنها را بررسی نکرده بود. در موارد دیگر، بررسی‌هایی انجام شد که نشان داد مرکز زندگی فلسطینی‌هایی که هدف این نهاد و شین بت قرار گرفته ‌بودند در واقع در شهر قدس است، اما از حقوق پزشکی و درمانی خود محروم شده‌اند.

این گزارش حاکی از آن است که خانواده‌هایی که از حقوق خود محروم شده‌اند، به طور تصادفی زمانی که برای درمان مراجعه می کردند متوجه این موضوع شدند و فهمیدند که حق دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی را ندارند.

بیمه ملی اسرائیل این جرم را در جریان حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به قدس و جنگ اسرائیل در نوار غزه در جریان انتفاضه الکرامه در ماه مه ۲۰۲۱ مرتکب شده بود.

زمانی که این خانواده‌های فلسطینی ساکن قدس تلاش کردند که متوجه دلیل محرومیت آنها از خدمات پزشکی شوند به آنها گفته شد که موسسه بیمه ملی معین کرده که مرکز زندگی آنها در شهر قدس نیست، بلکه در کرانه باختری اشغالی است، در حالی که در واقع امر این اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای سلب حقوق فلسطینیان قدس برای راندن آنها از این شهر و یهودی‌سازی آنجاست.

شش خانواده فلسطینی ساکن قدس علیه بیمه ملی اقامه دعوی کرده بوده و خواستار استرداد حقوق خود شده بودند. در بیشتر موارد، این موسسه موافقت کرد که حقوق فلسطینیان را بلافاصله پس از طرح دعوا بازگرداند، بدون اینکه حتی ادعا کند که دلیل واقعی برای رد حقوق آنها وجود دارد.

هاآرتص گفته  یکی از خانواده‌هایی که از حقوق پزشکی محروم شده است، مونا عباسی، مادر چهار فرزند بیت المقدس است که بدون ادعای مشروع و بدون هشدار به این خانواده اسامی اعضای آن از لیست مشمولان بیمه خط زده شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول