اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

دروازه عتبات| آب، نیاز اصلی زائران اربعین در ایلام/ فرماندار: درحال پیگیری هستیم

در حالی که مرز مهران شاهد حجم گسترده‌ای از زائران است که نیازهای اصلی آنان از جمله آبسرد کن و سرویس‌های بهداشتی با قطعی آب مواجه شده است.

دروازه عتبات| آب، نیاز اصلی زائران اربعین در ایلام/ فرماندار: درحال پیگیری هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ورود زائرین قبل از اربعین به استان ایلام سیر صعودی دارد؛ هنوز مواکب در ورودی شهر به طور کامل ایجاد نشده است و تا راه اندازی مواکب باید زائرین که با وسایل نقلیه شخصی راهی شده اند هنگام توقف از سرویس‌های بهداشتی و حتی آب آشامیدنی استفاده کنند.

در کمربندی شرقی شهر ایلام و در منتهی به بلوار خلیج فارس زائرین هنگام سوخت‌گیری از سرویس‌های بهداشتی و آبسردکن ها استفاده می‌کنند اما متاسفانه آب جایگاه و بخشی از منطقه قطع است.

در برخی جایگاه‌های سوخت در مسیر اربعین و حتی مکان‌های دولتی و عمومی خدمات به زائرین در نظر گرفته شده است اما قطعی آب در سرویس‌های بهداشتی و آبسردکن ها در این ایام به یک معضل تبدیل شده و نیازمند بررسی و رفع این مشکل از طرف مسئولین است.

قطعی آب در جایگاه سوخت

فرجی یکی از زائران به خبرنگار فارس گفت: جایگاه سوخت بنده که در مسیر زائرین اربعین قرار گرفته و روزانه حجم گسترده‌ای از رانندگان و سرنشینان هنگام توقف و سوخت گیری از سرویس‌های بهداشتی و آبسردکن ها استفاده می کنند اما اکنون با قطعی آب مواجه شده و مشکلاتی را برای زائران به وجود آورده است.

وی افزود: از طریق اداره آب و فاضلاب استان علت قطعی آب را پیگیری کرده‌ام و متاسفانه پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکردم.

مواکب بین راهی آماده پذیرایی نیستند

صمیمی یکی دیگر از زائرین به خبرنگار فارس گفت: امسال استان ایلام حجم زیادی از زائران را به خود جذب کرده و خیلی عظیم این زائرین قبل از اربعین به سمت مناطق مرزی روانه شده ولی هنوز مواکب بین راهی شرایط پذیرایی از مسافران را ندارند.

وی افزود: به ناچار زائرینی که با خودروی شخصی به مرز مراجعه می‌کنند هنگام سوخت‌گیری از سرویس های بهداشتی و آبسردکن ها استفاده می‌کنند.

صمیمی یادآور شد: الان مشاهده کنید حجم زیادی از زائران به دنبال سرویس بهداشتی و آبسردکن در این جایگاه سوخت هستند ولی قطعی آب باعث شده کسی نتواند از این خدمات استفاده کند امیدواریم مسئولین استان ایلام مشکل کمبود یا قطعی آب اینچنین مکان های که در مسیر هستند را برطرف کنند.

مشکل رفع می‌شود

نادری فرماندار شهرستان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: با توجه به ورود زائران قبل از اربعین به استان ایلام و در راستای خدمات دهی به این عزیزان اقدامات قابل توجهی در سطح شهرستان ایلام صورت گرفته است.

وی افزود: در طی بازدید از مکان‌های استقرار یافته برای خدمات دهی به زائران در یکی از جایگاه‌های سوخت در کمربندی شرقی ایلام و در مسیر زائرین مشکل آب وجود داشت.

فرماندار شهرستان ایلام اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق اداره آب و فاضلاب در جهت تقویت آب این جایگاه خوشبختانه اکیپ‌های آبفای در حال رفع مشکل هستند.

نادری یادآور شد: همچنین به منظور افزایش چشمه های سرویس بهداشتی در مسیر زائرین واقع در کمربندی شرقی ایلام در حال پیگیری از طرف بنیاد مسکن هستیم چرا که ساختمان آن در محدود جایگاه سوخت قرار دارد.

امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده در استان شاهد خدمات دهی بیشتر به زائرین و رفع مشکلات پیشروی آنها باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول