اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۲۷۰ اتوبوس در خدمت زائران حسینی/۱۷۴ دستگاه ناوگان باری تجهیزات موکب‌ها را رایگان به عراق منتقل می‌کند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از آماده بودن ۲۷۰ دستگاه اتوبوس برای خدمت به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: تعداد ۱۷۴ دستگاه انواع ناوگان باری بصورت رایگان تجهیرات موکب‌های استان را به عراق منتقل می‌کنند.

۲۷۰ اتوبوس در خدمت زائران حسینی/۱۷۴ دستگاه ناوگان باری تجهیزات موکب‌ها را رایگان به عراق منتقل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ۲۷۰ دستگاه اتوبوس آماده خدمت رسانی مطلوب و نظارت بیشتر جهت رفاه زائران اربعین حسینی در استان ساماندهی شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار ۴۰۰ زائر خراسان‌جنوبی با استفاده از ۶۱ دستگاه اتوبوس حمل و نقل عمومی خراسان‌جنوبی به عراق اعزام شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی تصریح کرد: به منظور نظارت بر روند اعزام زائران اربعین حسینی به مرز مهران بازدید و نظارت مستمر از سایت فروش اینترنتی شرکت‌های مسافربری در پایانه مسافربری بیرجند انجام می گیرد.

جلال‌زاده یادآور شد: در این بازدید‌ها رعایت نرخ کرایه مصوب، ایمنی و بهداشت ناوگان و تجهیزات ایمنی از اولویت‌های نظارتی کارشناسان بوده و در مدت اجرای اربعین، بیش از ۵۰ درصد ظرفیت حمل ونقل ناوگان اتوبوسی خراسان‌جنویی جابه‌جایی زائران اربعین حسینی را انجام خواهند داد.

وی از استقرار میز پاسخگویی و رسیدگی به شکایات سفرهای اربعین حسینی در محل پایانه مسافربری بیرجند خبرداد و گفت: سرویس‌های دربستی در ایام اربعین ممنوع اعلام شده‌ و بلیت هم با نرخ مصوب به فروش می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: کارشناسان ادارات راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان در پایانه‌های مسافری و مبادی ورودی و خروجی استان بر روند جابجایی زائران حسینی نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از دریافت وجه اضافی، برخورد نامناسب و امتناع از عرضه خدمات با قاطعیت با متخلفین در کمیسیون تخلفات برخورد خواهند شد.

جلال‌زاده متذکر شد: زائران اربعین حسینی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی مراتب را به همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مستقر در پایانه و همچنین سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان، انعکاس دهند.

وی با اشاره به آمادگی ۱۷۴ دستگاه انواع ناوگان باری خراسان جنوبی برای خدمت به زائران اربعین اظهار داشت: تعداد ۳۰۵ راننده دستگاه ناوگان باری استان به صورت داوطلبانه در راستای برنامه‌ریزی ای ستاد اربعین برای انتقال موکب ها و تجهیزات مورد نیاز جهت خدمت رسانی به زائران به کشورعراق می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: درهمین راستا شرکت های حمل و نقل کالای استان جهت مشارکت در اجرای این طرح بدون اخذ کمیسیون شرکت به صورت رایگان برای ناوگان اعزامی به مقصدکشور عراق بارنامه صادر می‌کنند. 

جلال زاده تصریح کرد: این اقدام داوطلبانه‌ بخش حمل و نقل خراسان‌جنوبی در راستای برگزاری هر چه بهتر و مطلوب‌تر و خدمات رسانی مناسب به زائران کاروانهای پیاده‌روی مراسم اربعین حسینی(ع) انجام می شود.

وی یادآور شد: به منظور بررسی وضعیت ایمنی ناوگان مسافری خراسان‌جنوبی بازدیدهای مشترک با هماهنگی پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از ناوگان اعزامی به عتبات عالیات انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این راستا ضمن توصیه‌های لازم به رانندگان جهت رعایت موارد مرتبط با ایمنی، بهداشتی قبل از سفر،بررسی عملکرد ناوگان در طول مسیر رصد خواهد شد تا زائران عتبات عالیات با خاطری آسوده مسافرت کنند.

جلال‌زاده با اشاره به اهمیت جایگاه معنوی این حرکت عظیم جهانی و لزوم ارائه خدمات شایسته به زائران گفت: برنامه‌ریزی و هماهنگی برای حمل و نقل زائران و لوازم مورد نیاز در کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان انجام و اطلاع‌رسانی های لازم انجام شده است.

 وی گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین تاکنون ۶ جلسه در قالب کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان برگزار شده است.

انتهای‌پیام/69014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول