اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قطر: سرمایه‌گذاری برای تولید گاز طبیعی را افزایش می‌دهیم

وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که کشورش سرمایه‌گذاری‌ها برای افزایش تولید گاز طبیعی را افزایش خواهد داد.

قطر: سرمایه‌گذاری برای تولید گاز طبیعی را افزایش می‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر روز گذشته (شنبه) بر اهمیت ثبات بازار انرژی برای کشورش تاکید کرد.

براساس گزارش روزنامه قطری «الشرق»، آل‌ثانی اعلام کرد که برای حمایت از ثبات بازار انرژی، سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه گاز طبیعی در حال گسترش است.

وزیر امور خارجه قطر در این خصوص بیان کرد: «ثبات بازار انرژی برای ما مهم است و ما در حال افزایش سرمایه‌گذاری در تولید گاز طبیعی برای حمایت از ثبات بازار هستیم».

این در حالی است که غرب روسیه را متهم کرده از گاز طبیعی به عنوان سلاح در درگیری جاری با اوکراین استفاده می‌کند؛ تنشی که ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ مسکو علیه کی‌یف آغاز کرد.

حالا کشورهای اروپایی برای تامین ذخایر گاز طبیعی قبل از شروع فصل زمستان با زمان رقابت می‌کنند؛ آن هم در شرایطی که قیمت گاز طبیعی در یک سال گذشته، بیش از ۱۰ برابر شده و رکورد ثبت کرده است.

شش ماه پیش و در اوایل آغاز درگیری‌ها بین مسکو-کی‌یف بود که دوحه، میزبانی ششمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز با شعار «گاز طبیعی؛ ترسیم آینده انرژی» را عهده‌دار شد. آن زمان که هنوز ترس و نگرانی‌های غربی از این جنگ تعمیق نشده بود، قطر به تولید گاز بیشتر تشویق شد.

«سعد الکعبی» وزیر انرژی دولت قطر در نشست خبری بعد از اجلاس کشورهای صادرکننده گاز با اذغان به این نکته که هیچ کشوری در زمان فعلی نمی‌تواند حجم گاز صادراتی روسیه به اروپا را تامین کند، تصریح کرده بود: متاسفانه ما نیز هم‌اکنون این میزان از گاز طبیعی مایع را در اختیار نداریم، چرا که این حجم بالا در بلند به دست می‌آید؛ بنابراین یافتن جایگزینی برای گاز صادراتی روسیه به اروپا [فعلاً] امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول