اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

حضور درخشان ملی پوشان قزوینی در کاراته وان باکو/ بهمن عسگری برای مدال طلا تلاش می کند

دبیر هیات کاراته استان قزوین گفت: ملی پوشان قزوینی تیم ملی کاراته در مسابقات کاراته وان باکو کشور آذربایجان خوش درخشیدند.

حضور درخشان ملی پوشان قزوینی در کاراته وان باکو/ بهمن عسگری برای مدال طلا تلاش می کند

حمیدرضا داوری در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کاراته آسیا که آذرماه سالجاری در ازبکستان برگزار می شود، اظهار کرد: معراج محمدی، علی زینعلی، علی اصغر آسیابری و بهمن عسگری برای حضور در این مسابقات انتخاب شده اند که اگر تکلیف دو کاراته کای دیگر مشخص شود، آنها نیز در مسابقات شرکت می کنند. 

وی افزود: امسال مسابقات و اردوهای خوبی در رده های سنی پایه در استان قزوین برگزار شده است، در ماه های اخیر میزبان ملی پوشان خوبی همچون سجاد گنج زاده در استان بودیم که با کاراته کاهای استان تمرین داشتند.

دبیر هیات کاراته استان قزوین تصریح کرد: کاراته کاهای استان در مسابقات کاراته وان داخلی خانم و آقا نیز شرکت کردند و علیرغم محدودیت های ورزشی ناشی از بیماری کرونا، حائز رتبه پنجم کشور در مجموع رده های سنی شدند. 

 داوری ادامه داد: در رده سنی نوجوانان محمد مهدی میرزایی در اردوی تیم ملی نوجوانان برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهانی ترکیه حضور دارد و حسین اسماعیلی در رده سنی امید برای شرکت در مسابقات قهرمانی کاراته آسیا در کشور ازبکستان آماده می شود. 

وی اضافه کرد: خانم لیلا برجعلی کاراته کای استان قزوین که نقره آسیا را دارد در مسابقات اخیر کشورهای اسلامی به عنوان پدیده این رقابت ها انتخاب شد و در حالی که در فینال  از حریف ترکیه ای خود که نفر یک رنکینگ دنیاست جلو بود در آخرین لحظات با کسب سه امتیاز مشکوک بازیکن ترکیه ای، هفت بر 6 بازی را واگذار کرد و فینالیست نشد و در بازی با حریف فنلاندی، یک بر هیچ بازی را واگذار کرد و به مرحله بعدی صعود نکرد. موضوعی که به هیچ وجه نمی تواند شایستگی های این کاراته کای توانمند را تحت تاثیر قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: بهمن عسگری کاراته کای استان قزوین پس از دست دادن طلای المپیک، به لطف خدا و انرژی درونی که خدا به وی عطا کرده، بعد از حدود 16 ماه دوری کامل از تمام مسابقات حتی مسابقات داخلی به مسابقات لیگ جهانی کاراته کشور آذربایجان در شهر باکو که فقط رنکینگ داران خاص می توانند شرکت کنند، اعزام شد. 

این مسئول اذعان کرد: بهمن عسگری نیز با روحیه مثال زدنی و آسیب روحی و روانی ناشی از دست دادن ناعادلانه سهمیه المپیک، با کمک خانواده و دوستان خوبی که دارد تمرینات خود را در خانه کاراته شروع و به صورت اختصاصی تمرین کرد. 

دبیر هیات کاراته استان قزوین اذعان کرد: با پایان محرومیت یک ساله، وی در انتخابی درون اردویی تیم ملی شرکت کرد و بعد از انجام دو مسابقه، در مسابقه سوم به دلیل خطای حریفش، از آرنج دچار مصدومیت شد و از شرکت در مسابقات بعدی بازماند.

داوری افزود: بسیاری از قهرمانان کشورها پس از المپیک مسابقات رسمی را کنار گذاشتند و برای بهمن عسگری شرکت در مسابقات اخیر که جوانان باانگیزه و جوان بودند، سخت بود، با این وجود وی در مرحله گروهی، موفق شد دو پیروزی کسب کند و حریف اسپانیایی را هشت بر هیچ برد و از سد حریف قزاقستانی گذشت و در مرحله حذفی هم حریفی از اوکراین و سپس پرتقال را شکست داد و به مرحله فینال راه یافت.

 وی خاطرنشان کرد: عسگری عصر امروز در فینال مسابقات باکو با حریف قزاقستانی که نفر 15 رنکینگ جهانی وزن 75 کیلوگرم است، مسابقه خواهد داد و امیدواریم با همان روحیه، طلای این رقابت ها را کسب کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول