اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

استقرار 8 بیمارستان صحرایی و ۲ هزار گروه بهداشتی برای مراقبت از زائران اربعین

وزیر بهداشت از استقرار 8 بیمارستان صحرایی و 2هزار گروه بهداشتی در مرزها برای مراقبت از زائران اربعین حسینی خبر داد.

استقرار 8 بیمارستان صحرایی و ۲ هزار گروه بهداشتی برای مراقبت از زائران اربعین

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس،  بهرام عین اللهی،وزیر بهداشت گفت: 7 فروند بالگرد اورژانس،  200 دستگاه آمبولانس، 35 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 20 دستگاه موتورلانس و همچنین 8 بیمارستان و درمانگاه صحرایی برای مراقبت های بهداشتی و درمانی از زائران اربعین در بخش های مختلف مرزها مستقر شده اند.

وی از آماده باش و تامین تجهیزات کاروان بهداشتی و درمانی اربعین برای رسیدگی به راهپیمایان اربعین حسینی خبر داد و تاکید کرد: رسیدگی بهداشتی و درمانی در داخل کشور با وزارت بهداشت و در خارج از مرزها با هلال احمر است. 

 وزیر بهداشت گفت: سه فروند هواپیمای بال ثابت در فرودگاه‌های جیرفت و تهران برای انتقال بیماران احتمالی اربعین در نظر گرفته شده است و این هواپیماها ظرفیت 50 تا 100 تخت را دارد. 
 
عین اللهی با بیان اینکه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی از ۱۲ شهریور به مرزهای هشتگانه کشور اعزام شده‌اند، افزود: این کاروان شامل هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی و ۲ هزار تیم  بهداشتی است که علاوه بر خدمت رسانی به زائران راهپیمایی اربعین حسینی در مسیر راهپیمایی اربعین تا مرزهای کشور بر بهداشت محیط، سلامت آب و غذای زائران نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول