اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اقتصاد انگلیس باز هم از مستعمره سابقش عقب افتاد

برای دومین بار طی سال‌های گذشته اقتصاد هند توانست با پشت سر گذاشتن انگلیس به پنجمین اقتصاد برتر جهان تبدیل شود.

اقتصاد انگلیس باز هم از مستعمره سابقش عقب افتاد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، هند به عنوان مستعمره سابق انگلیس در سه ماهه پایانی سال 2021 توانست با کنار زدن انگلیس به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود. هند در سال 2019 هم توانسته بود عنوان مشابهی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از آن خود کند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی صندوق بین‌المللی پول، با مبنا قرار دادن نرخ برابری دلار-روپیه در آخرین روز ماه مارس سال 2022، بزرگی اقتصاد هند به صورت اسمی در سه ماهه منتهی به ماه مارس به 854.7 میلیارد دلار رسیده و در همین زمان بزرگی اقتصاد انگلیس 816 میلیارد دلار بوده است.

پیش‌بینی می‌شود اقتصاد هند برای سال جاری رشد 7 درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ثبت برساند و هم اکنون پس از آمریکا؛ چین، ژاپن و آلمان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است.

اخیرا دولت هند نرخ رشد اقتصاد این کشور برای سه ماهه نخست امسال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منتشر کرد که نشان می‌داد نسبت به سال قبل 13.5 درصد رشد کرده است، اگرچه این رقم کمتر از میزان مورد انتظار بانک مرکزی هند بود، اما همچنان بیشترین نرخ رشد اقتصادی در میان کشورهای در حال توسعه به شمار می‌رود.

در حالی هند رشد اقتصادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه می‌کند که اقتصاد انگلیس هم اکنون درگیر بالاترین نرخ تورم در 40 سال گذشته است و در معرض رکود قرار دارد. ارزش پوند انگلیس هم در برابر روپیه هند در سال جاری 8 درصد پایین آمده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ت 27

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول