اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدرسه مجازی ایران به‌زودی افتتاح می‌شود/ پویش «همه حاضر» افتتاح شد

مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر گفت: تلاش می‌شود که دیگر هیچ دانش‌آموزی به لوازم التحریر خارجی نگاه نکند.

مدرسه مجازی ایران به‌زودی افتتاح می‌شود/ پویش «همه حاضر» افتتاح شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا خان‌محمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در نشست خبری  که امروز در مجتمع شهرک قدس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با بیان اینکه معتقدیم توسعه ظرفیت‌های موجود در عرصه تولید محصولات نوشت افزار ایرانی در آموزش و پرورش و با اهتمام کانون قابل تحقق است، اظهار کرد: حتما این موضوع را حمایت می‌کنیم که به نقطه مطلوب برسیم و تمام مصرف کودکان این سرزمین بابت نوشت افزار ایرانی باشد و محتوا بر مبنای محتوای ایرانی - اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه برای آموزش و پرورش رویکرد فرهنگی این اقدام به مراتب بالاتر از رویکرد اقتصادی است، ادامه داد: وقتی دانش‌آموز از لوازم التحریری استفاده می‌کنند که توسط کارشناسان، تولیدکنندگان و دلسوزان ایرانی تهیه شده است، حس و روحیه خودباوری تقویت می‌کند. 

خان‌محمدی با اشاره به اینکه عرضه مستقیم نوشت افزار ایرانی، اقدامی در راستای عدالت است، که امکان آن به تازگی از طریق سایت «دیجی کانون» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراهم شده است، گفت: تخفیف زیاد و اختلاف قیمت بالایی در این طرح پیش‌بینی شده است و وقتی این موضوع به فرهنگ تبدیل شود دیگر دانش‌آموز به لوازم التحریر خارجی نگاه نمی‌کند. 

وی در پاسخ به پرسشی درباره بازماندگی از تحصیل بیان کرد: نرخ بازماندگی دوران کرونا با قبل کرونا تفاوت آنچنانی نداشت و یک علت آن استفاده از ابزار فناورانه برای ادامه آموزش بود اما آنچه اکنون با آن مواجهیم، چالشی است که اگر درست برنامه‌ریزی نشود ممکن است در مهر و آبان اتفاق بیفتد. باید ببینیم از افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند چه تعداد در کلاس درس حضور نمی‌یابند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به پویش «همه حاضر» اشاره کرد و افزود: یک میلیون بسته با مشارکت مردم و گروه‌های جهادی بین دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع می‌شود و سعی این است که دانش‌آموزی به علت نداشتن لوازم‌التحریر به دلیل گرانی از تحصیل باز نماند.

خان‌محمدی ادامه داد: در این طرح بیشترین استان‌ها که چالش داشتیم و نرخ بازماندگی از تحصیلی بالاست، دانش‌آموز که امکانات تأمین کتاب ندارند، تأمین می‌کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر اضافه کرد: امسال دوم مهر میزبان همه دانش‌آموزان هستیم و اگر دانش‌آموز محرومی را می‌شناسید به دفتر قرارگاه در ادارات آموزش و پرورش معرفی کنید. 

وی تصریح کرد: برای بازماندگانی که کدشان ثبت شده است تلاش می کنیم که به مدرسه برگردانیم و با جسارت هم بر می گردانیم و با دو نهاد نیز تفاهم‌نامه داشتیم تا برای آموزش ۱۰ هزار دانش آموز که به دلایل مختلف در سیستان و بلوچستان دسترسی به آموزش ندارند، برنامه ریزی کنند.

خان‌محمدی با بیان اینکه ۲۰۰ مدرسه داریم که یک دانش‌آموز دارد، گفت: مدرسه مجازی ایران به‌زودی افتتاح می‌شود که آموزش مجازی و خدمات حضوری به دانش آموزانی که شرایط حضور در مدرسه ندارند را ارائه می‌کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول