اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس‌من| کنکوری‌ها خواستار حذف سهمیه‌ها شدند

برخی کاربران سامانه فارس من خواستار حذف سهمیه‌ها و سهمیه فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در کنکور شدند.

فارس‌من| کنکوری‌ها خواستار حذف سهمیه‌ها شدند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار عدم اختصاص سهمیه به فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها شدند.

سردبیر سوژه فارس من در این رابطه به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: ما اختصاص سهمیه به فرزندان اعضای هیات علمی را ناعادلانه می‌دانیم چرا که آنها نیز مانند بقیه جوانان کشور باید با توجه به میزان دانش خود در دانشگاه ادامه تحصیل دهند، بنابراین ما خواستار حذف سهمیه فرزندان اعضای هیأت علمی هستیم.

وی افزود: این مسأله نیز نوعی رانت به شمار می‌رود چرا که حقی از فرزندان ملت ضایع می‌شود، افرادی که به دانشگاه می‌روند ممکن است پس از دریافت مدرکشان در یک پست‌ در نهادهای کشور مشغول به کار شوند اگر فردی دانش آن مسوولیت را نداشته باشد جان و مال مردم به خطر می‌افتد.

سردبیر سوژه فارس من اظهار داشت: هر فردی که ضریب هوشی و دانش بالاتری دارد باید در رشته و دانشگاه بهتری درس بخواند و سهمیه‌ها و تسهیلات به طور کلی اعطای رانت به افراد است و ناعدالتی به شمار می‌رود.

* در کنکور امسال هیچ سهمیه‌ای برای فرزندان اعضای هیات علمی در نظر گرفته نشده است

در این باره حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در کنکور امسال هیچ سهمیه‌ای برای فرزندان اعضای هیات علمی در نظر گرفته نشده است، البته این افراد سهمیه‌ای در پذیرش نداشتند و فقط تسهیلاتی برای نقل و انتقال برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شد که این تسهیلات نیز امسال به فرزندان اعضای هیات علمی اختصاص نمی‌یابد.

همچنین علی شمسی‌پور سخنگوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز اعلام کرده بود: وزارت علوم در اختصاص سهمیه‌ها و تسهیلات کنکور فقط مجری قانون است، سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی نیز در کنکور وجود ندارد، فقط تسهیلاتی برای انتقال آن‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول