اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

فرمانده کل ارتش: فرمانده‌ای که به مولفه‌های قدرت آگاهی نداشته باشد، امکان موفقیت در جنگ ترکیبی را ندارد

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی گفت: اگر فرمانده‌ای نسبت به مولفه‌های قدرت آگاهی نداشته باشد، امکان موفقیت در جنگ ترکیبی کنونی را نخواهد داشت.

فرمانده کل ارتش: فرمانده‌ای که به مولفه‌های قدرت آگاهی نداشته باشد، امکان موفقیت در جنگ ترکیبی را ندارد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه (١٣شهریور) در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی دوره ٣٣ کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) اظهار داشت: هدف دانشجویان دافوس ارتش باید تغییر کردن باشد نه صرفا فقط حضور در دافوس.

وی افزود: این دوره مهم‌ترین دوره پیش‌بینی شده در ارتش جمهوری اسلامی ایران است، البته این به معنای آن نیست که سایر دوره‌ها اهمیت ندارند. اینجا در حرکت آینده ارتش، نظام و انقلاب تاثیر مهمی دارد. منطق، تجربه و محاسبات ما نشان می‌دهد که فرماندهان، مدیران و مسئولان در ارتش جمهوری اسلامی ایران باید دوره دافوس را دیده باشند.

وی ادامه داد: امسال دستوری ابلاغ شده است مبنی بر اینکه هیچ فرد دافوس‌ندیده‌ای در مشاغل افسران ارشد (سرتیپی) بکارگیری نخواهند شد؛ بنابراین آینده ارتش در این دانشگاه شکل می‌گیرد و این مسیری است که همه باید از آن عبور کنند.

سرلشکر موسوی گفت: تعاملات با دیگر کشورها به‌منظور تحقق اهداف اسلام و سربلندی ملت‌ها و ارتش‌های منطقه را مفید می‌دانیم و به همین دلیل برای توسعه این تعاملات، اراده‌ای قوی وجود دارد.

فرمانده کل ارتش خطاب به دانشجویان دافوس ارتش گفت: اگر فرمانده‌ای نسبت به مولفه‌های قدرت آگاهی نداشته باشند، امکان موفقیت در جنگ ترکیبی کنونی را نخواهد داشت.

سرلشکر موسوی سپس با اشاره به تفاوت نسل‌ها، گفت: شما به واسطه توانایی‌هایی که دارید، می‌توانید موفق باشید. البته دغدغه شما باید آماده شدن هرچه بیشتر برای فردا باشد؛ نه محل خدمتی که خواهید داشت. دغدغه همه ما آماده شدن برای نقش‌آفرینی در گام دوم انقلاب است که نقطه عطف آن هم آمادگی برای ظهور است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه تعریف کردن مادون از مافوق وجه خوبی ندارد، اما بر عکس این موضوع خوب است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت و وظیفه ارتش توسط امیر «ولی‌وند» (فرمانده دافوس ارتش) در این دانشگاه انجام می‌شود؛ زیرا قرار است که فرماندهان آینده ارتش در این دانشگاه تربیت شوند.

فرمانده کل ارتش خطاب به دانشجویان گفت: شما نباید دغدغه اینکه در چه مسئولیت می‌خواهید مشغول باشید را داشته باشید بلکه باید دغدغه شما آماده شدن هرچه بیشتر برای فردا باشد و مطمئن باشید که موارد دیگر درست خواهد شد، شما دانشجویان باید برای نقش آفرینی هرچه بهتر و بیشتر برای اجرای بیانه گام دوم انقلاب اسلامی آماده شده و خود را آماده کنید که افسران و ارتشی آماده و شایسته برای ظهور باشیم.

سرلشکر موسوی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: فرمانده معظم کل قوا در پاسخ به نامه‌ای از جوانان دغدغه مند ارتش در سال 1380 فرمودند؛ انتظار من از شما این نیست که مشکلات را رصد و به فرماندهی کل گزارش دهید، انتظار من از شما ارتشیان این است که بروید خود را برای روزی که من بتوانم به شما تکیه کنم آماده کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول