اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فروش بسته‌های لوازم التحریر با قیمت مناسب/ ۲۰۰۰ نوشت‌افزار و ۱۰۰۰ اسباب‌بازی در عرضه مستقیم

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از عرضه ۲۰۰۰ نوشت افزار و ۱۰۰۰ اسباب‌بازی در طرح ملی عرضه مستقیم نوشت افزار خبر داد.

فروش بسته‌های لوازم التحریر با قیمت مناسب/ ۲۰۰۰ نوشت‌افزار و ۱۰۰۰ اسباب‌بازی در عرضه مستقیم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری طرح ملی عرضه مستقیم نوشت افزار ایرانی که در مجتمع شهرک قدس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام داد در نوع خود یک اقدام تحولی است؛ با توجه به شعار سال که «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» است، هم از جهات استمرار برگزاری نمایشگاه، تقویت زیربناهای فناورانه، توسعه و گسترش فعالیت‌ها و اقلام پیش‌بینی شده، نیاز است آموزش و پرورش در حوزه فرهنگسازی و نهادینه کردن ارزش‌های ملی و تقویت آن گام بردارد.

وی یکی از وظایف آموزش و پرورش را این موضوع دانست که در راستای تقویت هویت ملی برنامه ریزی کند و  ادامه داد: نوشت افزار ایرانی - اسلامی از جمله ارزش‌ها و عناصر هویت بخش جامعه به ویژه در بخش دانش‌آموزان است؛ اینکه دانش‌آموز از نوشت افزار تولید ایران استفاده کند در تربیت این دانش‌آموز موثر است لذا این امر یک اثر ترییتی به همراه دارد.

ستاری‌فرد با بیان اینکه آموزش و پرورش این زمینه را فراهم می‌کند تا فرزندانمان از اقلام ایرانی استفاده کنند و این امر اثر تربیتی دارد،گفت: این امر از جهتی نیز تهدید است زیرا دانش‌آموز سال‌ها از نمادهای خارجی استفاده می‌کرد و باید زمینه معرفی نمادها فراهم شود که یکی از این زمینه‌ها، استفاده از نوشت افزار ایرانی است.

وی تصریح کرد: نمادها یکی از بسترهای تربیتی هستند و بهتر است از اقلام ایرانی استفاده کنیم و در معرفی این کالاها از نمادهای ایرانی بهره ببریم تا بتوانیم شخصیت‌های ایرانی و ملی را به دانش‌آموزان معرفی کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع جدید در استمرار هشتمین دوره جشنواره نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی، استفاده از موضوع دیجی کانون است که تولید ایرانی به دست مصرف کننده برسد، افزود: باید منبع تولید، ایرانی باشد، نظام توزیع قابل دسترس باشد و تسهیل گری کند و نظام مصرف که ۱۶ میلیون دانش‌آموز داریم، به موقع به دستش برسد.کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این سه ضلع را مدیریت کرد.

وی از این اقدام تحولی کانون تشکر کرد و گفت: این تنظیم‌گری رویداد را که قرارگاه عدالت تربیتی دنبال کرده است در جهت تأمین فرصت برابر آموزشی است که از طریق این بستر فناورانه مهیا می‌شود.

ستاری‌فرد ادامه داد: با استقرار سامانه دیجی کانون، نصیب برابر برای تهیه اقلام فراهم شد و نیازهای تربیتی دانش‌آموزان پیش‌بینی شد و همچنین در عرضه مستقیم نوشت افزار بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب از ۶ ناشر، یک هزار اسباب‌بازی از ۷۰ تولیدکننده و ۲۰۰۰ نوشت افزار از ۱۰۰ تولید کننده داخلی در دسترس دانش‌آموزان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در گذشته صرفاً نمایشگاه‌های فیزیکی برگزار می‌شد که به بی‌عدالتی دامن می‌زد شاید هزینه تمام شده این دانش‌آموزان به ویژه برای دانش‌آموزان مناطق روستایی و دوردست نیز بیشتر می‌شد اما با استقرار این سامانه دسترسی یکسان تامین می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این اتفاق برای کتب درسی دانش‌آموزان هم می‌افتد و از طریق نرم‌افزار، ثبت سفارش می‌کنند و نگرانی‌های دانش‌آموزان برای عدم تهیه کتاب و نوشت افزار رفع می‌شود.

وی بیان کرد: تبلیغ کالای ایرانی اسلامی از سوی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها همچنین تشویق مخاطبان به خرید آن نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ آموزش و پرورش در کنار رسانه‌ها با هدف ترغیب دانش‌آموزان به استفاده از اقلام ایرانی گام برمی‌دارد.

ستاری‌فرد با بیان اینکه با این موضوع، ۷۰ درصد وابستگی به خارج مرتفع می‌شود، اظهار کرد: تولید محتوای رسانه‌ای و چندرسانه‌ای مناسب کودک بسیار مهم است که به عنوان چالش در این حوزه وجود دارد. نیاز است حوزه رسانه از جهت مطالبه‌گری و حاکمیت از جهت سرمایه گذاری به این امر ورود کنند.

وی گفت: نیاز امروز ما در حوزه کودکان و نوجوانان این است که در تولیدات چندرسانه ای سرمایه گذاری شود و متولیان این امر را حمایت کنند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره دایره طرح تغذیه رایگان و اهدای لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان مناطق محروم، اظهار کرد: پیش بینی ما این است که با حدود هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده، ۳ میلیون دانش‌آموز را پوشش دهیم‌. این طرح دانش‌آموزان دوره ابتدایی مناطق روستایی و عشایری، بخشی از دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و بخشی از دانش‌آموزان ۲۰۲۰ شهری را شامل می‌شود.

وی با اشاره به بسته‌های نوشت‌افزار با قیمت مناسب، افزود: این آغاز راه است و نیاز ما بیش از این است. بر این اساس پوشش ۵ میلیون دانش‌آموز مد نظر ما هست که با حمایت نهادها و خیرین باید بتوان به این پوشش برسیم. با رایزنی وزیر آموزش و پرورش با بنیاد مستضفعان، ستاد اجرایی امام، تحقق این امر امکان‌پذیر خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول