اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تشکر اردوغان از پوتین بابت تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور روسیه از وی جهت تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازدید از نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» تشکر کرد.

تشکر اردوغان از  پوتین بابت تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، بر نقش روسیه در برنامه‌ریزی جهت بازدید بازرسان از نیروگاه اتمی «زاپروژیا» تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» کرملین در این زمینه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و پوتین درباره وضعیت اوکراین گفت‌وگو کردند. اردوغان در این تماس تلفنی از نقش سازنده روسیه در سازماندهی بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نیروگاه اتمی زاپروژیا ستایش کرد.

کرملین افزود، سران دو کشور همچنین درباره اجرای توافق غلات مورد توافق در «استانبول» گفت‌وگو کردند.


                        رافائل گروسی

 

این گزارش حاکیست، تیم ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنجشنبه گذشته به رهبری «رافائل گروسی» مدیرکل اژانس از نیروگاه زاپوروژیا بازدید کردند. گروسی گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک ماموریت دائمی در این نیروگاه ایجاد خواهد کرد.

 ساکنان منطقه نیز با تهیه طوماری که به گروسی تحویل دادند خواستار پایان دادن به تحریکات اوکراین علیه این تاسیسات هسته‌ای شدند.

نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا بزرگترین نیروگاه اروپا در ماه مارس به تصرف نیروهای روسیه درآمد. این نیروگاه در نزدیکی خط مقدم باقی مانده و در هفته‌های اخیر بارها مورد حمله قرار گرفته است. اوکراین و روسیه هر دو یکدیگر را به گلوله‌باران این تاسیسات متهم می‌کنند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز جمعه از نتایج بازدید هیأت اعزامی سازمان بین‌المللی انرژی اتمی از نیروگاه اتمی زاپوریژیا انتقاد کرد.  زلنسکی خواستار این بود که حین بازدید «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مأموران این نهاد از بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا که بابت حملات راکتی دچار آسیب شده، خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها نیز حضور داشته باشند.

رئیس جمهور اوکراین گفت، نیروهای روس که کنترل این نیروگاه را بر عهده دارند، مانع از حضور خبرنگاران شده و فقط «عده‌ای از تبلیغ‌کنندگان وابسته به خود را در آنجا سازماندهی کرده بودند.»

انتهای پیام/م/ ت 105

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول