اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

اخطار دادگاه عالی بمبئی به بنیانگذار مایکروسافت/ جریمه 165 میلیون دلاری برای بیل گیتس

مؤسس مایکروسافت و سازنده واکسن «کوویدشیلد»، در پی مرگ یکی از افراد کادر درمان هند اخطاریه‌هایی را از سوی دادگاه عالی بمبئی دریافت کرده است.

اخطار دادگاه عالی بمبئی به بنیانگذار مایکروسافت/ جریمه 165 میلیون دلاری برای بیل گیتس

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از ایندیانا تودی، دادگاه عالی بمبئی روز جمعه با صدور اعلامیه‌هایی مؤسسه سرم هند (SII) و بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت به دلیل مرگ یک دختر پس از دریافت واکسن کوویدشیلد، احضار کرد. این دادخواست در پی مرگ این دختر که یکی از کادر درمان هند بود صادر شد.

دیلیپ لوناوات، پدر این دختر به دادگاه گفت که دخترش پزشک و مدرس ارشد کالج و بیمارستان دندانپزشکی SMBT در دامنگاون است. او گفت که دخترش مجبور شد این واکسن را بزند. او می گوید: دخترش بر اثر خونریزی مغزی جان باخته است و ادعا می کند که این مشکل نتیجه عوارض جانبی واکسن است.

او ادامه داد: دخترش مطمئن بود که واکسن‌ها کاملاً بی خطر هستند و هیچ خطر یا تهدیدی برای بدن او ندارند. لونوات در این درخواست اظهار کرد: دکتر سومانی و گلریا چندین مصاحبه انجام و به مردم اطمینان دادند که واکسن ها بی خطر هستند. او همچنین گواهی واکسن دخترش را ضمیمه پرونده کرد.

در دادخواست لوناوات آمده که دخترش اول مارس 2021 به دلیل عوارض جانبی واکسن کوویشیلد جان خودش را از دست داده است.

دیلیپ لوناوات گفته که می‌خواهد عدالت را برای دخترش اجرا کند و همچنین جان افراد زیادی را که احتمالاً به دلیل تزریق این واکسن و عدم پاسخگویی مسوولان کشته می‌شوند، نجات دهد. او خواهان 1000 کرور (بیش از 165 میلیون دلار) غرامت است. تاریخ رسیدگی به این دادخواست برای 17 نوامبر تعیین شده است.

گفتنی است که در سال 2020، موسسه سرم هند با بنیاد بیل و ملیندا گیتس وارد همکاری شد تا روند تولید و تحویل 100 میلیون دز واکسن کوویدشیلد را برای هند و سایر کشورهای جهان سوم تسریع بخشد.

انتهای پیام/ ت 76

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول