اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

دروازه عاشقی| حوزه سلامت رسماً فعالیت خود را در مرز شلمچه آغاز کرد

اقدمات بهداشتی و درمانی در پایانه مرزی شلمچه به منظور خدمات دهی به زائران اربعین حسینی، رسماً آغاز شد.

دروازه عاشقی| حوزه سلامت رسماً فعالیت خود را در مرز شلمچه آغاز کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، خدمات دهی در حوزه بهداشت و درمان به زائران اربعین، دقایقی پیش رسماً در پایانه مرززی شلمچه آغاز شد.

محمد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در این خصوص اظهار کرد: امسال نخستین سال است که در این مرکز که شاید در سراسر کشور نمونه و ویژه باشد، به زوار سید و سالار شهیدان خدمت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ۳۲ تخت بستری موقت در مرکز شهید سلیمانی مرز شلمچه تعبیه شده است و ضمن اینکه در سمت دیگر مرکز  نیز ویزیت پزشکان، خدمات بهداشتی، تزریقات، مامایی، داروخانه و ... خدمات‌رسانی می‌کنند. ضمن اینکه وزیر بهداشت نیز نگاه ویژه‌ای به خرمشهر دارند و برای این پروژه نیز کمک شایانی کردند.

در ادامه آئین گشایش خدمات بهداشتی درمانی، حجت‌الاسلام عادل‌پور، امام جمعه خرمشهر، بیان کرد: فعالان عرصه سلامت یک توفیق ویژه دارند که می‌توانند به زوار اباعبدالله خدمت نمایند و هر کسی نمی‌تواند وارد این عرصه شود.

وی با بیان اینکه باید به موضوع اربعین نگاه فراملی شود، تصریح کرد: از مسوولان شهری، استانی، منطقه آزاد اروند و دانشگاه علوم پزشکی که در مسیر ساخت این مرکز تلاش بسیاری داشتند قدردانی می‌کنم.

امام جمعه خرمشهر اضافه کرد: لازم است که نگاه دقیق و تمدن‌سازی به اربعین داشته باشیم. در مرز قرار داریم و با توجه به نارسایی‌های درمانی در کشور برادر و همسایه؛ نیاز است به این مرکز ابتدا نگاهی انسانی و سپس اقتصادی داشته باشیم.

لفته احمدنژاد، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: انتظار ما از دولت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان این است که به خرمشهر عنایت ویژه‌تری داشته باشند.

وی اضافه کرد: از تمام کسانی که برای ساخت این مرکز تلاش کردند نهایت قدردانی را دارم و این مجموعه می‌تواند در مسیر ارزآوری برای کشور تأثیرگذار باشد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: عزیزان عراقی می‌توانند در آینده برای پیگیری درمان خود به جای سفر به ترکیه، عربستان و هند به این منطقه مراجعه کنند.

نادر عبیدزاده، فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این آیین اظهار کرد: این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم مرکز شهید سلیمانی به عنوان نخستین مرکز در مرز شلمچه در مسیر جذب گردشگر سلامت در آینده فعالیت کند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول