اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

سرپرست دانشگاه بیرجند: دانشجویان بازوان توانمند مدیریتی هستند/فعالیت هزار و ۵۰ نفر عضو هیأت علمی دردانشگاه های خراسان جنوبی

سرپرست دانشگاه بیرجند در آئین اختتامیه دوره توانمد سازی دانشجویان گفت: جوانانی که امروز در طرح حامیم حضور دارند در سال تحصیلی آینده بازوان توانمند دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و مدیریت دانشگاه خواهند بود.

سرپرست دانشگاه بیرجند:  دانشجویان بازوان توانمند مدیریتی هستند/فعالیت هزار و ۵۰ نفر عضو هیأت علمی دردانشگاه های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، لامعی‌گیو، سرپرست دانشگاه بیرجند، امروز در آیین اختتامیه دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی (حامیم) در دانشگاه بیرجند گفت: تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها از گذشته تاکنون در کنار آموزش و پژوهش، مشغول فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز هستند که «طرح حامیم» بر همین مبنا شکل گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۶ کانون فرهنگی هنری در دانشگاه بیرجند افزود: ۵ تشکل‌ دانشجویی در دانشگاه مجوز فعالیت دارند که هم اکنون ۳ تشکل مشغول به فعالیت هستند.

لامعی‌گیو عنوان کرد: هم اکنون هزار و ۵۰ نفر عضو هیأت علمی دانشگاه‌های استان هستند که بیشترین سهم را دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بیرجند به خود اختصاص داده اند.

سرپرست دانشگاه بیرجند بیان کرد: از ۳۵۰ عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند، ۴۰ نفر استاد تمام، ۱۴۵ نفر دانشیار و مابقی استادیار و مربی هستند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های خراسان جنوبی هیأت‌های مختلف مذهبی وجود دارد ادامه داد: این هیأت‌ها در مناسبت‌های مختلف سال به‌ویژه ماه محرم و صفر به برگزاری مراسم می‌پردازند.

لامعی‌گیو اظهار کرد: خراسان جنوبی در عرصه دانش، فرهنگ و دین در سطح ملی و بین‌المللی خوش درخشیده که وجود علما و دانشمندان در عرصه علم و دانش گویای این مطلب است.

سرپرست دانشگاه بیرجند گفت: هم اکنون ۳۹ هزار و ۶۱۶ دانشجو در دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل و پژوهش هستند که براساس آخرین آمار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از این تعداد در دانشگاه‌های دولتی ۲۱ هزار و ۶۶۶ نفر، دانشگاه علوم پزشکی ۴ هزار و ۱۲ نفر و دانشگاه‌های دولتی تابع وزارت علوم ۱۵ هزار و ۶۶۶ نفر حضور دارند.

وی افزود: همچنین دانشگاه‌های آزاد اسلامی ۷ هزار و ۴۵۰ نفر، دانشگاه پیام نور ۵ هزار و ۵۲۶ نفر، دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۳ هزار و ۹۰۲ نفر، دانشگاه علمی و کاربردی هزار و ۶۷۴ نفر و دانشگاه غیرانتفاعی ۴۷۴ نفر دانشجو دارد.

لامعی‌گیو با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۷۰۷ دانشجو در دانشگاه بیرجند تحصیل می‌کنند تصریح کرد: ۷۳ درصد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی استان در دانشگاه بیرجند، ۸ درصد در دانشگاه بزرگمهر قائنات و ۱۳ درصد در دانشگاه صنعتی هستند.

سرپرست دانشگاه بیرجند ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی در کنار آموزش و پژوهش به دنبال احیای دانشگاه اسلامی هستند و نگاه جامعه دانشجویی ما نگاهی است که مقام معظم رهبری در بیاینه گام دوم انقلاب تأکید کردند.

وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب دو کلیدواژه مهم امید و جوان دارد بیان کرد: جوانانی که امروز در طرح حامیم حضور دارند در سال تحصیلی آینده بازوان توانمند دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و مدیریت دانشگاه خواهند بود.

لامعی‌گیو عنوان کرد: دانشجویان توانمندسازی، ایجاد روحیه خودباوری، نشاط و پویایی، آزاداندیشی و خردورزی را تمرین می‌کنند تا در آینده نه چندان دور سکّاندار ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف شوند.

انتهای پیام/4905

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول