اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

امام جمعه موقت بیرجند: اولین دستاورد اربعین انسجام امت اسلامی است

امام جمعه موقت بیرجند، حضور میلیونی مردم در مراسم اربعین را یک معجزه و فراتر از پیروزی انقلاب دانست و گفت: اولین دستاورد اربعین انسجام امت اسلامی است.

امام جمعه موقت بیرجند: اولین دستاورد اربعین انسجام امت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته بیرجند به مهمترین مناسبت های هفته اشاره کرد و ضمن خدا قوت به دولتمردان و تهنیت هفته دولت، اظهار کرد: شهید رجایی و باهنر از شهدای خدمتگزار نظام هستند که مظلومانه در آتش منافقین سوختند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان دولت سیزدهم، گفت: یکی از مهمترین نکاتی که رهبری فرمودند، موضوع  زنده کردن امید و اعتماد در مردم توسط دولت سیزدهم بود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه ایجاد کردن اعتماد به اسلام و نظام و حرکت امامین انقلاب از نکات برجسته دولت مردمی است، افزود: سفرهای استانی دولت و حضور به موقع مسؤولان اجرایی کشور در حوادث غیر مترقبه از نکات بسیار مهمی است که به مردم امید می‌دهد.

نوفرستی با اشاره به اینکه مسؤولان کشور امروز پاسخگوی مسائل مردم ،آن هم با احترام و تکریم ارباب رجوع هستند، عنوان کرد: رقابت‌های منفی و چالش انگیز بین قوا در برخی دولت‌های قبل، وقت نظام و دولت‌ها را می‌گرفت، اما امروز سه رکن نظام با اتحاد و انسجام در پیشبرد اهداف انقلاب تلاش می‌کنند، که این بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه تقوا نیز در مناسبات اقتصادی باعث طهارت مال مؤمنان می شود، ابراز کرد: قوم یزیدی آنقدر حرام خورده بودند که سخنان حجت خدا در روز عاشورا نیز بر قلب های آنها اثر نداشت، این از اثرات مال حرام در زندگی است.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: در دولت انقلابی مدیران باید افرادی باشند که قدرت پرستی و پول پرستی آنها را از ولی امر مسلمین دور نکند.

نوفرستی جریان اربعین و حضور میلیونی مردم در این مراسم را یک معجزه و فراتر از پیروزی انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: اولین دستاورد اربعین انسجام امت اسلامی بوده همان که در قرآن بسیار تکیه بر آن شده و در سوره انبیاء و مؤمنون تاکید شده است.

وی با بیان اینکه طبق آیات قرآن پیروان انبیاء یک امت هستند، افزود: وقتی امتی با تقوا زندگی می‌کنند، دل‌ها به هم پیوند می‌خورد و دل‌ها یکی می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند به پیوند عمیق بین قلوب زائران اربعین حسینی در عراق که از کشورهای مختلف در مراسم شرکت کردند، اشاره کرد و گفت: اربعین امام حسین (ع) گنگره عظیم ایثار، عشق، وحدت و فداکاری بوده که یک نعمت بزرگ است.

نوفرستی با بیان اینکه اتصال و وحدت امت اسلامی و بلکه امت‌های الهی در اربعین حسینی به خوبی دیده می‌شود، گفت: حرکت عظیم اربعین یک انسجام و وحدت بزرگ را در مقابل دشمنان نشان می‌دهد که باید تلاش کرد که هر سال با جمعیت عظیم تر برگزار شود.

وی تقویت جبهه مقاومت را دومین دستاورد اربعین حسینی عنوان کرد و افزود: دشمنان در سراسر جهان اسلام تلاش دارند تا تفرقه بین مسلمین ایجاد کنند و جریان بهائیت و وهابیت به اسم اسلام، مقابل اسلام ایستادند اما خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی یک انسجام به اسم جبهه مقاومت ایجاد شده است که در مقابل دشمنان به زیبایی عمل می‌کند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه جمعیت عظیم اربعین برای عالم پیام دارند، یادآور شد: جریان اربعین زمینه ساز حکومت جهانی مهدی علیه السلام است و جهان را برای آخرین ذخیره الهی آماده می‌کند.

انتهای پیام/4905/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول