اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور: ارسال محصولات طیور ایران به عراق پس از ۶ سال توقف انجام می شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه هدف گذاری ما حضور ۴۲ هزار نفر دامپزشک و پیراپزشک در رزمایش قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی است گفت: بعد از ۶ سال تمامی محصولات طیور ایران به کشور عراق ارسال می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور: ارسال محصولات طیور ایران به عراق  پس از ۶ سال توقف انجام می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌مهدی خورشیدوند، مشاور معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در احیا و توسعه جهاد دامپزشکی صبح امروز در مراسم آغاز رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در خراسان جنوبی، اظهار داشت: قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی کشور با دو ماموریت ویژه تشکیل شده و 9 دستگاه اجرایی در این قرارگاه محرومیت زدایی عضو هستند‌.

خورشیدوند افزود: ماموریت اول قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی الحاق گروه‌های جهادی تخصصی در کشور به قرارگاه محرومیت زدایی و پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: قرارگاه‌های محرومیت زدایی دامپزشکی در استان‌ها تشکیل شده و مسؤول و اعضای قرارگاه جهادگران دامپزشکی هر استان هستند و در این راستا 32 قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی استانی تشکیل شده است.

وی  عنوان کرد: قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی کشور رزمایش های تخصصی استانی، منطقه ای و ملی در کشور انجام شده و یا در حال انجام است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه  3 هزار جهادگر در این رزمایش‌ها حضور می‌یابند اظهار کرد: قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی کشور، اولین قرارگاه جهادی و نهادی فعال در دولت است و طی پنج ماه تشکیل پنج هزار رزمایش کشوری و 10 رزمایش استانی برگزار کرده است.

خورشیدوند بیان کرد: هدف ما حضور و فعالیت 42 هزار نفر دامپزشک و پیراپزشک کشور در رزمایش‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی ماموریت خاصی ندارد، تصریح کرد: وظیفه اصلی سازمان دامپزشکی و ماموریت سازمان دامپزشکی سرلوحه قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی کشور است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دستگاه‌های همکار در حوزه دامپزشکی، جهادی فعالیت‌هایی داشتند که تمام این فعالیت‌های جهادی دامپزشکی در قرارگاه طرح و برنامه ریزی می‌شود.

خورشیدوند با بیان اینکه تمام خدمات ارائه شده به دامداران رایگان است، عنوان کرد: در بحث ماموریت مبارزه با بیماری‌ها بعضاً توفیقاتی حاصل نشده بود که با پیگیری‌های انجام شده و تلاش‌های صورت گرفته در WHO سازمان بهداشت جهانی رتبه ایران سبز شده و بین 9 کشور سبز دنیا قرار گرفته‌ایم.

وی اظهار کرد: تلاش بر این است ارسال محصولات دامی ایران به 45 کشور انجام شود و حال بعد از 6 سال ارسال تمام محصولات طیور ایران به کشور عراق از سرگیری شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: خروجی این تلاش‌ها، رقم خوردن  امنیت غذایی، زیستی و ملی در کشور است.

انتهای پیام/4905

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول