اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

رستمی: دانشگاه‌ها در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی قرار گیرند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: براساس خواسته مقام معظم رهبری روسای دانشگاه باید مسوولیت دانشگاه ها را در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی قرار دهند.

رستمی: دانشگاه‌ها در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی قرار گیرند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در اجلاس روسای دانشگاه گفت: شما عزیزان مدیریت مجموعه ای حساس از مجموعه‌های نظام اسلامی را بر عهده دارید یعنی اگر جبهه‌ای برای پیشرفت داشته باشیم یکی از مهم ترین سنگرها در دست شماست، اگر ما یک کشتی داشته باشیم طوفان‌ها و صخره‌هایی در برابر ما هست که یکی از مهم ترین سنگرها و بخش ها به شما سپرده شده است، ساده انگاری و عادی دانستن وقایع عملا دور کردن ما از اهداف است.

وی افزود: باید توصیف مقام معظم رهبری از فضای دانشگاه‌ها را بدانیم، هدف نظام اسلامی از نظر مقام معظم رهبری خط رسیدن به تمدن اسلامی است و این یک آینده قطعی و اجتناب ناپذیر برای نظام اسلامی است که در این راه باید به تولید فکر و پرورش انسان ها بپردازیم که شما عزیزان این ماموریت را برعهده دارید، حال چه کنیم که از دانشگاه برای ایجاد تمدن نوین اسلامی بهره ببریم، کشور ما باید کشوری شود که به خطوط آرمانی اسلام برسد، براساس خواسته مقام معظم رهبری روسای دانشگاه باید مسوولیت دانشگاه ها را بر این اساس قرار دهند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها عنوان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند دانشجویان باید بدانند در افق بلند و نگاه آرمانی چه باید بکنند، باید بدانیم در کجای تاریخ و جغرافیای سیاسی ایستاده ایم، امروز هویت جدید بین المللی با محوریت ایران در حال شکل گیری است.

رستمی با بیان اینکه اگر دانشگاه اسلامی باشد می‌تواند بار مالی و اداری جامعه را هم در مسیر اسلام به دوش بکشد، گفت: این مساله برای آینده کشور دارای اهمیت مهم و حیاتی است، براساس فرموده‌های مقام معظم رهبری مسوولان دانشگاه‌ها ترسیم کننده آینده کشور هستند، دانش آموخته های دانشگاه ها باید انقلابی، دارای شناخت از انقلاب و آرمان‌ها، بصیرت و عمق سیاسی و دینی، بیزار از وابستگی باشد؛ این خروجی ماموریت ما در دانشگاه هاست.

وی با بیان اینکه از نظر مقام معظم رهبری هنوز اسلامی شدن دانشگاه ها روی دست نظام مانده است، افزود: باید علم و دانشی تولید کنیم که برای آینده کشور در عالی ترین کیفیت نافع باشد و دانشگاه اسلامی دانشگاهی با محیط اسلامی و اهداف اسلامی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها اظهار داشت: رویکرد دانشگاه در کلیت آن باید در راستای اهداف اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول