اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بویه «موج نگار هواشناسی» در خلیج فارس به آب انداخته شد+عکس

هواشناسی هرمزگان یک بویه «موج نگار هواشناسی» با قابلیت سنجش شرایط پارامترهای دریایی و دمای آب و سرعت جریان و باد را در خلیج فارس و در حوالی قشم به آب انداخت.

بویه «موج نگار هواشناسی» در خلیج فارس به آب انداخته شد+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هواشناسی هرمزگان صبح امروز یک بویه ی موج نگار هواشناسی را در موقعیت حد فاصل آب‌های بندرعباس و جزایر قشم و هرمز به آب انداخت.

به گفته رنجبر مدیرکل هواشناسی هرمزگان، این بویه، یک ایستگاه هواشناسی دریایی شناور است که پارامترهای دریایی مانند، طول موج، ارتفاع موج، فرکانس و پریود موج و دمای آب، جهت و سرعت جریان آب دریا و همچنین پارامترهای جوی همچون سمت و سرعت باد را به طور خودکار اندازه گیری نموده و قادر به انتقال دیتا به هواشناسی استان است.

 

این سامانه قادر به تولید، انتقال و مانیتورینگ داده‌های دریایی، شامل شاخص‌های موج و دمای آب و دیگر پارامترهای جوی نیز می‌باشد.

بنابر این گزارش، کاربرد این داده‌ها به صورت فوری در تعیین وضعیت جوی دریا و پس از  آنالیز در پیش بینی وضعیت جوی و دریایی است که مورد استفاده ی فعالان حوزه ی دریا از جمله، دریانوردان، صیادان، گردشگران و حمل و نقل دریایی قرار می گیرد.

میزان سرمایه گذاری در این پروژه، از محل اعتبارات ملی، مبلغ 25 میلیارد ریال جهت خرید بویه ی موج نگار هواشناسی می باشد  که توسط سازمان هواشناسی کشور تامین شده است.

انتهای پیام/3728

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول