اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

منادی: رشد علمی کشور 5+1 را پای میز مذاکره نشانده است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان، گفت: رشد علمی کشور باعث شده 5+1 پای میز مذاکره بنشینند.

منادی: رشد علمی کشور 5+1 را پای میز مذاکره نشانده است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها با اشاره به اهمیت حوزه خانواده در جامعه گفت: دانشگاه‌ها باید خانواده را بسیار مورد توجه قرار دهند، باید علاوه بر آموزش به دانشجویان مبحث خانواده را هم مدنظر قرار دهیم چرا که دانشجویان به دامن خانواده بازمی‌گردند.

وی افزود: قانون نظام آموزش عالی ناقص است و باید تقویت شود، اگر روسای دانشگاه هم پیشنهادی دارند می‌توانند برای ما بفرستند.

منادی گفت: ۲۰ ماده در قانون وجود دارد که روسای دانشگاه باید آن را بارها بخوانند، این قانون مربوط به بیمه فناوری است، ما در مجلس برای دانش آموزان هم برنامه داریم، طرح رتبه بندی معلمان را هم انجام دادیم، این طرح 50 هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه داشت اما با اجرای این طرح آموزش و پرورش ما هم نظام مند شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر علوم برای اینکه دانشجویان خوبی در دانشگاه‌ها داشته باشد باید دانش آموزان خوبی را تحویل بگیرد بنابراین نظام مند شدن آموزش و پرورش هم بسیار برای دانشگاه‌ها مهم است، با اجرای طرح رتبه بندی معلمان کیفیت آموزش افزایش می‌یابد و هر پنج سال معلمان ارزشیابی می‌شوند و این رتبه ها در حقوقشان نیز تاثیر دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فضای دولت برای هیات علمی‌ها بسیار خوب است، قبلا فضا علیه اعضای هیات علمی بود، طرح همسان سازی حقوق اساتید دانشگاه نیز در دستور کار است، آقای رئیسی در جلسه بنیاد ملی نخبگان نیز حضور یافت و به طور کلی رویکرد دولت به سمت دانشگاه‌ها است.

منادی عنوان کرد: وزارت علوم بهترین و مهم ترین وزارتخانه کشور است، در بحث برجام ریشه ایران در آموزش عالی است یعنی علم است که باعث شده 5+1 پای میز مذاکره بنشینند، کارهای مهم وزارت علوم بسیار خوب بوده است، 400 هزار میلیارد تومان فروش شرکت های دانش بنیان در سال گذشته بوده است، بهره ور ترین نهاد کشور وزارت علوم است، قانون جهش شرکت های دانش بنیان هم به رشد این شرکت‌ها کمک می‌کند چرا که ما تمام موانع را رفع کردیم.

وی افزود: در مقایسه با دانشگاه‌های کشورهای دیگر بودجه ما بسیار پایین است اما با همین بودجه کم کارهای بزرگی انجام داده‌ایم به طوریکه در برخی رشته‌ها در دنیا مقام نخست را داریم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروجی وزارت علوم برای کشور بسیار مهم است خطاب به دانشگاهیان و روسای دانشگاه اظهار داشت: ما در مجلس هوادار دانشگاهیان هستیم، اگر کمترین ایراد به وزیر علوم وارد شود ما پشت شما هستیم، شما هم با ما همکاری کنید، اگر مشکلی وجود دارد یا اگر پیشنهادی برای رفع مشکلات دارید مطرح کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول