اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پرداخت ۵ هزار فقره تسهیلات فرزندآوری در خراسان‌جنوبی

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان‌جنوبی گفت: ما تا پایان روز هشتم شهریورماه جاری ۵ هزار و ۳۳۸ فقره تسهیلات فرزندآوری در استان توسط بانک‌های عامل پرداخت کردیم.

پرداخت ۵ هزار فقره تسهیلات فرزندآوری در خراسان‌جنوبی

محمدعلی زرنگ، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: ما تا پایان روز هشتم شهریورماه جاری ۵ هزار و ۳۳۸ فقره تسهیلات فرزندآوری در استان توسط بانک‌های عامل پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه از ۲۹ بانک موجود در استان ۲۰ بانک در این زمینه همکاری داشتند، تصریح کرد: رقمی معادل ۲۳۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۸۹ نفر اکنون در صف انتظار داریم، یادآور شد: برآیند پرداختی ما ۸۲ درصد است که متقاضیان توانستند تسهیلات خود را جذب کنند.

زرنگ با بیان اینکه به لحاظ عملکردی در شبکه بانکی رتبه پنجم کشور را داریم، ادامه داد: در زمینه سرانه جمعیتی که محاسبه کنید، رتبه دوم کشور را داریم.

وی با بیان اینکه عملکرد بانکی در این حوزه قابل دفاع است، افزود: با توجه به منابع در اختیار و تعداد متقاضیان عملکرد ۸۲ درصدی رقم خوبی است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این تسهیلات از ابتدای سال آغاز به پرداخت شده است، اضافه کرد: متأسفانه در این بین تعدادی از بانک‌های عامل که مکلف به پرداخت هستند، همکاری لازم را نداشتند.

زرنگ با بیان اینکه ۹ تا از بانک‌ها هیچ‌گونه عملکردی نداشتند، گفت: بیشتر این بانک‌ها خصوصی هستند و صندوق‌های دارای مجوز بانک مرکزی که دلایل عدم پرداخت خود را باید توضیح دهند.

وی با بیان اینکه بیشترین و بهترین عملکرد را در مجموع پنج بانک نخست، بانک ملت با عملکرد ۲۱.۶ درصد دارد، تصریح کرد: بانک ملی ۱۶.۶ درصد از کل پرداختی را به خود اختصاص داده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بانک سپه با ۱۶.۵ درصد از کل پرداختی رتبه سوم را دارد، یادآور شد: بانک تجارت با عملکرد ۸.۷ درصد توأم با صادرات رتبه چهارم و بانک کشاورزی با ۸.۲ درصد از کل مجموع عملکردی رتبه پنجم را به خود اختصاص دادند.

زرنگ ادامه داد: بقیه بانک‌ها براساس انتخاب مشتریان تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما در بانک مرکزی ابزارهای کنترلی و نظارتی به شکلی که باید انجام شود به صورت سیستمی نداریم، افزود: واحد بازرسی و نظارت بانک مرکزی را داریم که در خراسان‌رضوی و در مشهد ساکن هستند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تمام بانک‌ها مکلف هستند، تسهیلات را پرداخت کنند، اضافه کرد: نکته بعد این است که این تسهیلات قرض‌الحسنه است و مشتریان متقاضی هستند و خودشان بانک عامل خود را انتخاب می‌کنند.

زرنگ با بیان اینکه ارکان نظارتی در اختیار بانک مرکزی است، گفت: این که در استان ما بانکی عملکرد ندارد لزوماً این نیست که در کل کشور عملکرد ندارد شاید به هر دلیلی در استان عملکردی نداشته باشد شاید در استان مجاور ما یا در کشور عملکرد خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: نظارت کلی است و در یک شعبه نظارت وجود ندارد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در استان ما از 29 واحد بانکی، مؤسسی و اعتباری 20 مورد فعال هستند، یادآور شد: این به این معنی نیست که لزوماً در کشور هم این 9 تا بانک عملکرد خوبی نداشته باشند.

زرنگ با بیان اینکه یکی از معضلات و مشکلات که وجود دارد کمبود ورودی منابع در خصوص قرض‌الحسنه‌ها است، خاطرنشان کرد: این امر شبکه بانکی را دچار چالش کرده است و تجهیز منابع با شرایط عادی در اقتصاد حاکم است و بانک مرکزی نیاز به حمایت دارد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول