اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آیین سردار «سرخیلی» دفاع از مکتب حسین(ع) بود / نقش بارز سردار در دفاع از خطوط مرزی آبادان

سردارخادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی گفت: سردار سرخیلی در جریان محاصره آبادان در سازماندهی مردم نقش بارزی داشت.

آیین سردار «سرخیلی» دفاع از مکتب حسین(ع) بود / نقش بارز سردار در دفاع از خطوط مرزی آبادان

سردار سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی در آیین اولین سالگرد درگذشت سردار سرخلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: سردار سرخیلی در محاصره آبادان، در سازماندهی مردم نقش آفرینی فراوانی داشت و در خطوط مرزی آبادان مقاومت‌های زیادی کرد.

وی با اشاره به نقش این سردار بزرگوار در ساماندهی بسیجیان و مقابله با دشمن بعث تصریح کرد: این سردار رشید در آماده‌سازی مردم برای عملیات شکست حصر آبادان نیز نقش موثری داشت و مردم بومی منطقه نقش زیادی در حمایت از ارتش و سپاه برای شکست حصر آبادان داشتند.

 

سردار سرتیپ محمدجعفر اسدی از فرماندهان نیروهای مسلح نیز در این مراسم گرامیداشت این فرمانده پرافتخار سپاه در دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: همه افتخار فرمانده فداکار و دوست داشتنی سردار سرخیلی، دفاع از ولایت و مکتب حضرت امام حسین علیه السلام بود.

وی اضافه کرد: دشمن شبانه روزی در حال تلاش برای دشمنی است و درصدد فراموش کردن یاد و خاطره شهدا،ایثارگران و مجاهدان راه حق است اما ملت ما به موقع از اسلام عزیز و انقلاب دفاع می کنند.

سردار حسن سواریان جانشین اسبق فرمانده قرارگاه منطقه ای کربلا نیز در این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان خاطرات سردار سرخیلی اظهار کرد: حاج عباس سرخیلی و هم‌رزمانش در روزهای ابتدایی شروع جنگ تحمیلی با دست های خالی و مجاهدت زیاد، ادوات و زرهی را راه اندازی کرد.

 

وی همچنین افزود: نقش حاج عباس سرخیلی در تأسیس توپخانه در جنگ، بی بدیل بود.

به گزارش فارس، آیین گرامیداشت اولین سالگرد عروج شهادت گونه سردار بسیجی حاج عباس سرخیلی با حضور آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان و کارکنان نیروی زمینی سپاه در جنوب و مسؤلان استان در مجتمع فجر سپاه استان خوزستان برگزار شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول