اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بازگشت ۱۰ زندانی جرائم غیر عمد در خراسان جنوبی به آغوش خانواده

۱۰ پرونده زندانیان جرائم غیر عمد خراسان جنوبی تا اربعین رسیدگی و این افراد با تسویه بدهی شان به آغوش خانواده بازمی‌گردند.

بازگشت ۱۰ زندانی جرائم غیر عمد در خراسان جنوبی  به آغوش خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین‌پور، مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی در پنجمین جلسه ستاد دیه استان با اشاره به اینکه شکات بهترین خیران هستند، اظهار داشت: مبلغ بدهی ۱۰ پرونده بررسی شده ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که از این مبلغ حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان  یعنی ۵۰ درصد را شاکیان بخشیدند.

وی با بیان اینکه مبلغ ۹۴۰ میلیون تومان نیز برای زندانیان اعسار شد افزود: مانده بدهی این ۱۰ زندانی، حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است که توسط ستاد دیه استان و ستاد دیه کشور تامین اعتبار و از محل خیرین خاص و ستاد دیه استان پرداخت خواهد شد.

حسین‌پور در ادامه گفت: امیدواریم که بتوانیم در ایام اربعین زندان‌های استان را از زندانیان مالی خالی کنیم، همانطور که در زندان طبس زندانی بدهی مالی که مشمول شرایط ستاد دیه می‌شود را نداریم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: با توجه به پرونده‌هایی که امروز تعیین تکلیف شد، زندان قاین و یک زندان دیگر نیز در شرف خالی شدن از زندانیان بدهی مالی (مشمول شرایط ستاد دیه) است.

حسین پور گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ زندانی جرائم غیر عمد در خراسان جنوبی، با بدهی ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشتند، که ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از بدهی شان با گذشت شاکیان تأمین شد .

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی تصریح کرد: هم اکنون ۷۱ نفر زندانی جرائم مالی در زندان‌های استان چشم به راه کمک خیرین هستند که ۲۰ نفر بدهکار مالی، ۴۷ نفر زندانی مهریه، ۳ نفر زندانی نفقه و یک نفر زندانی دیه است.

حسین پور گفت: مردم می‌توانند از طریق درگاه‌های ستاد دیه در تمام شعب بانک‌های تجارت، ملی، ملت و صادرات، کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان واریز کنند.

انتهای پیام/۴۹۰۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول