اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رئیس شورای شهر شیراز: موج‌سواری‌ها تاثیری بر انتخاب شهردار ندارد

رئیس شورای شهر شیراز گفت: شورای شهر محل ساختارسازی ضد فساد و خدمتی جهادی جهت حل مشکلات مردم است و همین رویکرد در انتخاب شهردار آینده جاری خواهد شد و موج‌سازی و فشارها تاثیری بر آن نمی گذارد

رئیس شورای شهر شیراز: موج‌سواری‌ها تاثیری بر انتخاب شهردار ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی طاهری امروز طی نشستی با خبرنگاران ضمن اشاره به انتظارات موجود از شهردار آینده گفت: شورای شهر دارای نظری جمعی است و اعضای آن یک‌صدا و متحد در راستای خدمت به مردم همگام بوده و علی رغم آزادی سخن و گفتار و نظرات کارشناسی و تفاوت دیدگاه ها، اما با عقل جمعی تصمیم گرفته و آنچه را برای شهر نیازست انجام خواهند داد.

وی افزود: شیراز به یک شهردار جهادی نیاز دارد، شهرداری که بداند کار جهادی پشت میز نشینی و حضور دائم در دفتر کار نیست، کار جهادی یعنی تصمیم را در مکان مورد بحث بگیرد، چون آموزه و سخن طلایی حاج قاسم که فرمود: فرمانده باید بگوید بیایید نه اینکه بروید. بنابراین شهردار نیز باید خود در وسط میدان و مشکلات باشد و منتظر نباشد که دیگران به او بگویند بیا و مشکلات را ببین.

طاهری بیان کرد: به عنوان رییس شورای شهر شیراز دو محور برای خدمت خویش داشته و همواره ادامه خواهم داد، ابتدا کمک  به خدمات عمرانی خرد و کلان جهادی و دیگری مبارزه با فساد و برچیدن ساختار فسادزا.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: این اهداف در یک سال محقق نخواهد شد، اما رصد شما می تواند نشانی باشد از تحقق این اهداف; افتتاح پروژه هایی چون مدافعان سلامت، انجام اقدامات محله محور و  یا تلاش های استانی و ملی برای انجام ابرپروژه های شهری همچون خط دو مترو نشانی از این مدعاست که با انتخاب شهردار جدید بر سرعت آن افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد فسادستیزی شورای ششم بیان کرد: در حوزه فسادستیزی رویکرد ما برخورد با زمینه های سیستمی فساد می باشد. یعنی اصلاح قوانین و سامانه هایی که به صورت مجزا از هم بوده و افرادی در بین آنها با امضایی طلایی به حرام خواری و ضایع کردن حق مردم می پردازند.

طاهری اضافه کرد: ما در نظر داریم همه سامانه ها و ساختارها را به یکدیگر متصل کرده تا با استفاده از حداقل دخالت انسانی به سلامت مدیریت شهری کمک نماییم که هم اکنون داشتن اشراف و فهم این زمینه های فساد آور دستاورد بزرگی است که زمینه رفع آنها را فراهم می دارد.

وی تاکید کرد: البته این کار زمانبر بوده و باید با دقت کار را به پیش برد اما در کنار آن برخورد با افراد مفسد و فعال تر کردن نهادهای نظارتی درون سیستمی چون حراست و بازرسی و جایگزینی افراد خدوم و پاکدست درون شهرداری با افراد متخلف می باشد، خصوصا اینکه باید با افراد متخلف نهایت برخورد را داشت، اینکه مدیری با انجام تخلف فقط از مدیریت به کارشناس تبدیل شود اصلا بازدارنده نیست.

وی پیرامون جایگاه خود شهروندان در عرصه فسادستیزی گفت: آنچه صورت می گیرد برای ساخت شهری در شأن شهروندان سومین حرم اهلبیت (ع) است پس شهروندان با مطالبه گری و یادآوری برنامه ها، اهداف و قول های ما می توانند آنچه را که گفتیم یادآوری نموده و مطالبه کنند که روند کار به چه شکل پیش رفته و خواهد رفت.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: در این بین فارغ از نگاه سیاسی و جناحی و دسته بندی های غیر واقعی همواره از مطالبه گری ها استقبال کرده و آن را لازمه جامعه ای پویا و انقلابی می دانیم.

طاهری به انتخاب شهردار نیز پرداخت و افزود: هر چند مهم بوده و هست که نشانه آن جلسات مکرر و کارشناسی روزانه اعضای شورای شهر و دعوت از کاندیداهای شهرداری برای ارائه برنامه می باشد، اما کمک به مجموعه شهرداری با عدم ایجاد جو رسانه ای و ملتهب کردن اذهان آنان و همچنین کمک ساختاری و قانونی از طریق مصوبات امر مهمتری است که شاهد بوده و خواهید بود.

وی گفت: اما طبق آنچه به صورت بر خط و شفاف مشاهده کردید، برنامه های نامزدان شورا به صورت حضوری ارائه شد و اعضای شورا بعد از شنیدن آنها و ضمانت هایی که با بررسی سابقه کاری و تعهدات اخلاقی و کاری کاندیداها مشاهده کردند دو نفر را انتخاب کردند تا در ابتدای هفته آینده یکی را با رعایت موازین قانونی به عنوان شهردار شیراز معرفی دارند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول