اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: مبلغی که برای ما در نظر گرفته بودند در حوزه صنایع‌دستی ۱۵ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۷ میلیارد تومان با مساعدت صندوق پرداخت کردیم.

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی

هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: پروژه‌های گردشگری و میراثی ما زمان‌بر است و در بحث اجرا پروسه‌های مدت‌دار در نظر می‌گیریم.

وی با بیان اینکه همکاران ما اقدامات خوبی انجام دادند، تصریح کرد: ما در هفته دولت غریب ۹۶ پروژه را افتتاح کردیم که اعتبار آن‌ها رقمی معادل ۱۴.۵ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح‌های افتتاح شده برای ۲۶۷ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است، یادآور شد: همچنین ۷۲ نفر به صورت غیرمستقیم در این بخش به کارگیری شدند.

شاهوردی با بیان اینکه ما در مهرماه هفته گردشگری را داریم، ادامه داد: تمام برنامه‌ریزی‌های حوزه گردشگری ما منوط به آن هفته می‌شود و اتفاقات بزرگی در آن هفته انجام خواهد شد.

۱۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات حوزه گردشگری

وی با بیان اینکه در هفته گردشگری ما شاهد افتتاح پروژه‌های بسیار بزرگی خواهیم بود، افزود: ما در شهرستان‌ها در دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی پروژه‌ها را افتتاح می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی اضافه کرد: یکی از عواملی که کمک کرده به حوزه گردشگری و صنایع‌دستی تسهیلات کم بهره‌ای است که وزارتخانه اداره کل استان سهم ما را مشخص کرده و تخصیص داده و ما به تمام فعالین سه حوزه خودمان پرداخت می‌کنیم.

شاهوردی با بیان اینکه ما از بند "الف" تبصره یک قانون بودجه تسهیلاتی که پرداخت کردیم در حوزه صنایع‌دستی ۳۷۹ پرونده مصوب کمیته استانی داریم، گفت: از این تعداد ۲۱۷ پرونده پرداخت شده و مبلغی که برای ما در نظر گرفته بودند در حوزه صنایع‌دستی ۱۵ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۷ میلیارد تومان با مساعدت صندوق پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه پرونده‌های مانده ما از محل اعتبارات سال جاری پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: در حوزه صنایع‌دستی اتفاق خوبی افتاده و ما رتبه یک کشوری در بحث پرداخت تسهیلات به متقاضیان حوزه صنایع‌دستی هستیم و این افتخاری برای استان ما است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در بحث گردشگری ما ۶۳ پرونده در کمیته استانی مصوب کردیم، یادآور شد: رقم این مصوبات ۱۰۶ میلیارد تومان بوده ولی تاکنون ۱۲.۵ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده و سیاست‌ها بر این بوده تا بانک‌های خصوصی مشارکت کنند و یک مقدار مشارکت ضعیف بوده است.

مجوز بوم‌گردی محدودیتی ندارد

شاهوردی با بیان اینکه در بحث مجوزات بوم‌گردی ما هیچ محدودیتی نداریم، ادامه داد: همه می‌توانند درخواست اولیه را در سامانه ثبت کنند و ادارات شهرستانی آن را بررسی می‌کنند و حداقل شرایطی را باید داشته باشند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول که تأیید شدند در استان ما هم بررسی می‌کنیم، افزود: نگاه ما مثبت است نگاه ما در بحث بوم‌گردی جذب سرمایه‌گذار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما ۸۰ بوم‌گردی در استان داریم و تعدادی در دست احداث است، اضافه کرد: شش بوم‌گردی در منطقه کویری سه قلعه داریم و ظرفیت خوبی است.

شاهوردی با بیان اینکه در بحث راه دسترسی هم فرماندار سرایان اعتبار خوبی گذاشتند، خاطرنشان کرد: اعتبارات سالیانه کار می‌شود و اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول