اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیشگام در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه/ پرداخت 17 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در خراسان‌جنوبی

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خراسان‌جنوبی گفت: مجموع تسهیلات قرض‌الحسنه این بانک در پنج ماهه سال جاری در کل کشور یک‌میلیون و 100 فقره و در خراسان‌جنوبی 17 هزار فقره بوده است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیشگام در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه/ پرداخت 17 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، وحید مرادنژاد، مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در یک سال اخیر همسو با دولت سیزدهم خدمات محور و همگام با شرایط اقتصادی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی مردم فعالیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه این بانک در راستای رفع مشکلاتی که مردم برای گرفتن تسهیلات بانکی داشته‌اند اقدام کرده است، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بدون ضامن توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آغاز شده و ۴۰ درصد تسهیلات این بانک از این طریق پرداخت می‌شود.

مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خراسان‌جنوبی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح اطلاعات مشتریان جهت بهبود فرآیند و روند کار در سامانه ضمان ثبت شده و مشتریان می‌توانند تا سقف ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بدون ضامن دریافت کنند.

مرادنژاد به طرحی که از ابتدای دولت سیزدهم در این بانک کلید خورده است اشاره داشت و یادآور شد: در راستای اجرای این طرح مشتریانی که دارای سهام از سازمان بورس بوده می‌تواند برای حفظ منافع و سهام خود که آن را به قیمت ارزان نفروشند در سامانه مربوطه ثبت‌نام و تسهیلات با ضمانت سهام خود دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در استان از مجموع منابع مردمی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۹۵ درصد آن به مردم استان در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود، بیان داشت: منابع جمع‌آوری شده در استان به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ صفر تا ۴ درصد به مردم پرداخت می‌شود.

مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خراسان‌جنوبی افزود: این بانک در سال گذشته تسهیلات تکلیفی تعهدات خود را از طریق تسهیلات تبصره ۱۶، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، وام ازدواج و در چند ماه اخیر وام فرزندآوری پرداخت کرده است.

مرادنژاد با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در یک سال گذشته در سطح کشور ۷۳۰ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به ارزش ۸۰۱ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است، اضافه کرد: در خراسان‌جنوبی نیز در طی این مدت ۱۵ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به ارزش ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی گفت: در بحث ازدواج جوانان نیز در کل کشور بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طی یک سال گذشته ۳۷۲ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۷۵ هزار میلیارد ریال و در استان یک‌هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه رتبه نخست منابع قرض‌الحسنه وهمچنین تسهیلات قرض‌الحسنه مختص بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است، تصریح کرد: میزان نقدینگی این بانک از منابع قرض‌الحسنه در پایان تیرماه امسال ۱۸.۴۷ درصد از کل منابع به میزان ۲۶۳ هزار میلیارد ریال از مجموع منابع بوده است.

مرادنژاد با بیان اینکه در طی ۸ ماه گذشته منابع این بانک در کشور با رشد ۶۲.۵ درصدی و در استان با رشد ۷۲.۵ درصدی همراه بوده است، یادآور شد: همچنین میزان رشد تسهیلات تکمیلی ازدواج در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن ۲۴۵ درصد در استان بوده است.

وی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را بانک کمک‌کننده دولت در بحث اشتغال  و گسترش عدالت در جامعه عنوان کرد و گفت: مجموع تسهیلات قرض‌الحسنه این بانک در پنج ماهه سال جاری در کل کشور یک‌میلیون و ۱۰۰ فقره و در خراسان‌جنوبی ۱۷ هزار فقره بوده است.

مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خراسان‌جنوبی ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دنبال این بوده تا در انتهای امسال این رقم در کشور به  میلیون فقره تسهیلات قرض‌الحسنه و در استان به چهار برابر رقم کنونی یعنی به 55 هزار فقره برسد.

مرادنژاد اضافه کرد: هر چقدر میزان مشارکت مردم در افتتاح حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری افزایش یابد به همان میزان خدمات بانک برای افزایش رفاه حال مردم، افزایش ارزش افزوده برای زندگی مردم، میزان اشتغالزایی و صنایع خرد رشد خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعداد مشتریان این بانک که دارای حساب قرض‌الحسنه بوده ۱۴۵ هزار نفر هستند، بیان داشت: به دنبال این هستیم تا این رقم را به بالای ۲۵۰ هزار نفر برسانیم تا خدمات بهتری بتوانیم به مشتریان ارائه دهیم.

مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دنبال این بوده که کارت بانکی که به عنوان کارت زندگی در جیب مردم بوده باشد.

مرادنژاد افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران علاوه بر اینکه در شعب فیزیکی قابل روئیت خود خدمات مختلف را به مشتریان خود ارائه می‌دهد در شعب فضای مجازی خود نیز که در همه استان‌ها راه‌اندازی می‌شود خدمات خود را ارائه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: سهم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از منابع کل استان ۶.۲۷ درصد و از منابع قرض‌الحسنه ۱۸.۴۷ درصد است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

    

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول