اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فاز دوم پروژه های سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور معاون اول افتتاح می شود

فاز دوم افتتاح پروژه های سرمایه گذاری عمرانی و صنعتی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، روز 10 شهریور با حضور معاون اول رئیس جمهور، همزمان در 4 منطقه آزاد تجاری و صنعتی اروند، کیش، ارس و انزلی و 5 منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، پتروشیمی، ارگ جدید بم، سهلان و لرستان انجام می شود.

فاز دوم پروژه های سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور معاون اول افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، حسن خانلری مدیرکل روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ضمن اعلام این خبر افزود: بهره برداری و شروع عملیات اجرایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری عمرانی و صنعتی در ۴ منطقه آزاد اروند، کیش، ارس و انزلی و در ۵ منطقه ویژه‌ اقتصادی انرژی پارس، پتروشیمی، ارگ جدید بم، سهلان و لرستان با مجموع سرمایه گذاری بیش از ۱.۱۸۰.۰۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم بیش از۲۲ هزار نفر، در یک سالگی دولت سیزدهم به وقوع می پیوندد.

حسن خانلری افزود: در فاز نخست افتتاح پروژه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم که اردیبهشت ماه سال جاری با حضور رییس جمهور محترم صورت پذیرفت، 82 پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی در 5 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قشم، ارس، کیش، انزلی و ماکو و 7 منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، سهلان، بوشهر، لرستان، لامرد، بجنورد و نمین به بهره برداری رسیدند.

وی ادامه داد: دومین فاز افتتاحیه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، پنجشنبه هفته جاری با حضور معاون اول رییس جمهور، و با بهره برداری از 51 پروژه و کلنگ زنی و شروع به عملیات اجرایی 20 پروژه ی سرمایه گذاری عمرانی و صنعتی به انجام می رسد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: مناطق آزاد کشور با مشوقات و معافیت های مالیاتی و گمرکی، پیشران و پشتیبان تولید، نیروی محرکه ی صادرات غیرنفتی و سازو کاری ثابت شده برای گذر کشورها از تنگناهای اقتصادی هستند.

خانلری گفت: وجود 8 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی و 33 منطقه ویژه اقتصادی در سه دهه ی گذشته در کشور و قرارگرفتن این مناطق بر سر راه کریدورهای بین المللی، بستر جذب سرمایه های داخلی و خارجی و زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار و امن در مناطق مرزی کشور را فراهم کرده است.

وی به ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی جدید در کشور اشاره کرد و افزود: با مثبت شدن تراز تجاری مناطق آزاد برای اولین بار از بدو تاسیس این مناطق در کشور و اهدافی که برای این مناطق در اقتصاد مقاومتی تعریف شده نشان می دهد مناطق آزاد باید رویکرد تولید محور و صادراتی در پیش بگیرند و منطبق بر همین اصول، پس از افتتاح 82 پروژه در اردیبهشت ماه سال جاری، فاز دوم افتتاح پروژه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مقارن با هفته دولت به انجام می رسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول