اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

صادرات یک میلیارد دلاری افغانستان به 10 کشور

وزیر صنعت و تجارت طالبان گفت که افغانستان طی یکسال گذشته بیش از 1 میلیارد و 364 میلیون دلار به 10 کشور صادرات داشته است.

صادرات یک میلیارد دلاری افغانستان به 10 کشور

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت طالبان گزارشی را از عملکرد این وزارتخانه طی یکسال گذشته ارائه کرد.

وزیر صنعت طالبان گفته است که افغانستان طی یکسال گذشته بیش از 1 میلیارد و 364 میلیون دلار به 10 کشور صادرات داشته است. 

وی افزود: طی سال گذشته 98 درصد محصولات صادراتی به چین و 13 محصول دیگر به پاکستان با تلاش وزارت صنعت از پرداخت تعرفه گمرکی معاف شدند.

عزیزی درباره صادرات قالی نیز گفت: قالی هویت ملی مردم افغانستان است و طی یکسال گذشته 1 میلیون مترمربع قالی و گلیم به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی افزود که مقامات این وزارتخانه به منظور جلب سرمایه‌گذاری، تقویت و گسترش روابط تجارتی و ترانزیتی؛ به پاکستان، امارات متحدۀ عربی، ازبکستان، ایران و روسیه سفرهای رسمی کرده و با نمایندگان بخش خصوصی رایزنی کرده است.

عزیزی، کاهش در محدودیت‌های انتقال پول از طریق حواله‌ ارزی (TT) و تسهیل در روند خریداری مواد اولیه، تبدیل شدن افغانستان به چهارراه منطقه، فعال‌سازی مجدد دهلیزهای هوایی، فراهم کردن تسهیلات در صدور ویزای تجاری از کشورهای منطقه به تاجران افغان، اخذ مجوز ترانزیت مواد نفتی از مسیر ایران به افغانستان و برگزاری چندین نمایشگاه را از دست‌آورهای مهم این وزارتخانه خواند.

به گفتۀ عزیزی، وزارت صنعت و تجارت در یک‌سال گذشته توانسته است به بیش از 6 هزار و 300 متقاضیان داخلی و خارجی مجوز جدید تجارت و سرمایه‌گذاری صادر کند. 

این در حالی است که سازمان ملل اخیر گفته است که به دنبال تحولات سیاسی اخیر و اعمال تحریم اقتصاد افغانستان با مشکلات زیادی مواجه شده است. 

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول