اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ماجرای نامه بدون پاسخ کامرانی فر از زبان عضو کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال

عضو کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: یک روز قبل از برگزاری انتخابات دبیر کل فدراسیون نامه‌ای را ساعت یک به کمیته بدوی ارسال کرد.

ماجرای نامه بدون پاسخ کامرانی فر از زبان عضو کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، غلامرضا شاه کرمی در خصوص نامه بی پاسخ کمیته بدوی اظهار داشت: ابتدا از همه اصحاب رسانه تشکر می‌کنیم که فرآیند انتخابات را پوشش دادند.  از حسن کامرانی فر نهایت تشکر را داریم که نهایت سعی و تلاشش در راستای برگزاری این انتخابات بود. با توجه به پروسه فرآیند بررسی بحث انتخابات، یک روز قبل از برگزاری انتخابات دبیر کل فدراسیون نامه‌ای را ساعت یک به کمیته بدوی ارسال کرد.

وی افزود: در کمیته بدوی برگه‌های آرای انضباطی و برگه‌های رای را صحت سنجی کردیم. باید پشت برگه‌های رای را چه در حوزه نواب و چه در حوزه رئیس تایید می‌کردیم و امضا می‌کردیم، به همین خاطر زمان زیادی برد. همچنین تطبیق اعضای محترم مجمع بود که چه عزیزان و نمایندگانی را باید لیستشان را تطبیق می دادیم. به عنوان اینکه کمیته بدوی بر این فرآیند نظارت داشت، وقتی ساعت 13 نامه را دریافت کردیم تا تقریبا 7-6 شب درگیر پروسه امضای برگه‌های رای بودیم.

عضو کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال تصریح کرد: از ساعت 7 به بعد مشغول بررسی این نامه شدیم که از مراجع ذی صلاح به دست ما رسیده بود. اعضای کمیته بررسی همه جانبه ای روی نامه داشتند. ساعت اداری فدراسیون به پایان رسیده بود. حتی طبق قراری که کمیته بدوی با نماینده های AFC‌ در هتل اسپیناس گذاشته بودند، قرار بود ساعت 5 آن ها را ملاقات کنیم اما به دلیل همین کمبود زمان نتوانستیم سروقت برسیم.

وی افزود: به خاطر همین موضوع زمان محدود بود. از ساعت 8 تا حدود ساعت 11 این نامه را بررسی کردیم تا به مرحله تایپ رسید. به دلیل اینکه تایپیست ازبانوان زحمتکش مجموعه فدراسیون فوتبال بود و باید در آن ساعت به منزل می‌رفت، از کامرانی فر درخواست یک تایپیست کردیم. او هم قول مساعد داد. ولی آن تایپیست حاضر نشد. طی توافق فلاحتی با کامرانی فر قرار شد نامه را که فقط نیاز به ویرایش داشت، فردا صبح تقدیم کنیم. با این گفتمان، خداحافظی و فدراسیون را ترک کردیم. یک مرتبه در برنامه تلویزیونی موضوع لغو انتخابات با مواردی که کامرانی فر اشاره کرده بود، مطرح شد.

شاه کرمی گفت: مواردی که عنوان کرده بودند قطعا قابلیت بررسی و رسیدگی دارد. به دلیل حفظ نظم و آرامش ریاست کمیته بدوی می‌خواست در آن برنامه ورود کند. با هماهنگی، تعمق و هم اندیشی که صورت گرفت صلاح دانست این موضوع را طور دیگری مدیریت شود. با توجه به این اطلاع رسانی بلافاصله اعضای هیات رئیسه فدراسیون تشکیل جلسه اضطراری دادند. باید از میرشاد ماجدی تشکر ویژه کنیم که بلافاصله از همان برنامه تلویزیونی به هتل آکادمی رفت و جلسه اضطراری را تشکیل داد. سریعا بر اساس مصوبه‌ای که گرفت خواستار برگزاری انتخابات شد. بر اساس تصویب و درخواست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال موضوع در سایت فدراسیون منتشر شد. موضوع به این صورت جمع بندی و رسیدگی شد.

عضو کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا نامه مذکور در مورد ممنوعیت نامزدها بوده، اظهار داشت: احراز صلاحیت افراد را در دو بخش در کمیته بدوی بررسی می کردیم. یکی صلاحیت شکلی بود که در واقع بحث صلاحیت ورزشی آن ها بود. این مختص تام و خاص کمیته بدوی بود. یکی هم صلاحیت ماهوی بود.

وی افزود: بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال می گوید این موسسه به استناد قوانین جمهوری اسلامی تشکیل شده، از آنجایی که پست های ریاست و نواب رئیس فدراسیون فوتبال از مشاغل حساس هستند، باید استعلامات 4گانه از مراجع ذی صلاح صورت بگیرد. این موضوع حدود یک ماه و نیم پیش، در بدو شروع پروسه انتخابات از طریق دبیر کل، حراست وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال صورت گرفت. در ان بازه زمانی استعلام ها و پاسخ ها باید ارسال می شد.

شاه کرمی تصریح کرد: از آنجا که این پاسخ ها براساس تشخیص مراجع صالحه می تواند در هر زمانی بیاید و آن ها متولی احراز یا عدم احراز صلاحیت در حوزه صلاحیت ماهوی هستند. به دلیلی شرح وظیفه ذاتی که این مراجع دارند، هیچ نهاد و دپارتمانی حق دخالت، تفسیر، دخل و تصرف در این پاسخ استعلامات ندارد. از آنجا که این پاسخ ها به دست کمیته بدوی می رسید، بررسی و بر اساس صراحت و شفافیتی که اعلام می شد کمیته بدوی تصمیم گیری می کرد. این موضوع هم مثل بقیه مکاتبات در کمیته بدوی زمان برد. بررسی و صلاحیت آن در حوزه ای که در مورد کاندیداهای خاصی که اظهار نظر کرده بودند در دقیقه90 دوستان کمیته بدوی بررسی و پاسخ را تهیه کردند.

وی افزود: دقیقه90 نیاز به ویرایش داشت. طبق هماهنگی و تعامل موکول به روز بعد شد. که این تبعات را به وجود آورد. از این جور مسائل زیاد داشتیم. تعاملات بسیاری بود. چه در حوزه دبیر کل نسبت به ما، یعنی اگر می خواستیم از نگاه این چنینی عنوان کنیم سنگ روی سنگ بند نمی شد. اگر این تعامل و برنامه ریزی صورت نمی گرفت نمی توانستیم بررسی کنیم. قطعا تصمیم و سیاست کامرانی فر در جایگاه خودش قابل بررسی است. در حیطه اختیار ما نیست. ان شاالله خودش موضوعی که در آن لحظه تصمیم گرفتند باید بررسی شود و باید از خودش سوال شود.

شاه کرمی در خصوص اینکه آیا ممکن است خللی در ریاست مهدی تاج به وجود بیاید، گفت: همینطور که گفتم ما در حوزه صلاحیت ماهوی که در حیطه اختیارات مراجع صالح است نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم. طبق قوانین و موازین جمهوری اسلامی ایران، این موضوعات یک اصولی دارد. اگر حکم قضایی صادر شود یا جرمی در دادگاهی اثبات شود قطع به یقین در اولین فرصت مراجع صالحه هستند که نظر می‌دهند و ابلاغ می‌کنند. هرکجا هم این ابلاغ بر اساس احکام صادره صورت بگیرد همه باید تمکین کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول