اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

دستگیری ۸۰ هزار متجاوز مرزی/افزایش ورود زوارخارجی به داخل کشور

فرمانده مرزبانی فراجا از دستگیری ۸۰ هزار متجاوز مرزی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

دستگیری ۸۰ هزار متجاوز مرزی/افزایش ورود زوارخارجی به داخل کشور

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در نشست خبری با اصحاب رسانه به عملکرد مرزبانان اشاره و اظهار داشت: در بحث متجاوزین مرزی از ابتدای سال تاکنون ۸۰ هزار نفر از اتباع بیگانه در نقاط صفر مرزی دستگیر شدند برخی از این افراد با زن و بچه بوده اند.

وی گفت: در حوزه اربعین همانطور که می‌دانید زیرساخت ها فراهم شده تا اربعین با عظمت برگزار شود البته از شب گذشته در پی ناآرامی و درگیری در عراق مرزها بسته شده و تردد صورت نمی گیرد اما ورود اتباع غیر ایرانی از مرزهای شرقی به کشور زیاد شده است.

سردار گودرزی تصریح کرد: طی دو سال گذشته اربعین به صورت گسترده برگزار نشد و ما از این لحاظ نگران بودیم که چرا توفیق سلب شده است.

وی گفت: پیش بینی های زیادی انجام شده و اگر به فضل الهی در کشور عراق آرامش برقرار شود که قطعاً طی یکی دو روز آینده اتفاق می‌افتد انشالله می توانیم در ۶ مرز کشور پذیرای زائران باشیم.

فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: مرز باشماق و تمرچین امسال اضافه شده که زیرساخت‌ها در آنجا آماده شده است؛همچنین گذر مرزی در سومار ایجاد شده که خودروهای حامل موکب ها از این مسیر تردد می کنند.

وی ادامه داد: امسال آمادگی مطلوبی از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در مسیر تردد زائران ایجاد شده تا امنیت زائران به طور کامل برقرار شود.

سردار گودرزی افزود: جلسات متعددی از سال گذشته برگزار و قرارگاه های اصلی و فرعی ایجاد شده است؛ همچنین در نقاطی از مرز سیستان و بلوچستان و مرز افغانستان پذیرای زائران کشور های همسایه هستیم و ورود زائران در حال شکل گیری است. 

وی گفت: ما بستر را فراهم کردیم تا امنیت و آسایش برقرار شود و همچنین برای پیشگیری از گرمازدگی و سایر مسائل برنامه ریزی کرده ایم و باید گفت که مرزبانان آخرین بدرقه کنندگان و اولین استقبال کنندگان از زائران هستند.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: مبارزه بی امان مرزبانان با قاچاقچیان مشروبات الکلی ادامه دارد و در چند روز گذشته در خلیج فارس چند شناور را که بار مشروب داشتند شناسایی و دستگیر کردیم. 

فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: محموله‌های مشروب قاچاق را در مرزهای شمال غرب و جنوب کشف کردیم که با هماهنگی با قوه قضاییه مقرر شده است تا قاضی در صحنه حضور داشته باشد و دستور صادر کند.

وی با بیان اینکه قاچاق مشروبات الکلی به داخل ایران نسبت به سال گذشته زیاد نشده به وضعیت کولبران اشاره و بیان داشت: باید وضعیت کولبران ساماندهی شود تا شاهد قاچاق کالا به کشور نباشیم.

سردار گودرزی اعلام کرد: در درگیری مرزبانان با قاچاقچیان در مرزهای کردستان یک قاچاقچی که قصد داشت چند هزار لیتر مشروب وارد کشور کند در درگیری با مرزبانان به هلاکت رسید.

سردار گودرزی با اشاره به کشف ۴.۵ تن مواد مخدر صنعتی از ابتدای سال تاکنون گفت: اقدامات مرزبانان برای جلوگیری از ورود مواد مخدر ادامه دارد و اجازه نمی دهیم مواد مخدر به کشور وارد شود.

وی درباره قاچاق سلاح به کشور گفت: اقدامات مرزبانان در زمینه کشف سلاح جدی بوده و صحبت‌هایی در قالب تیم های دیپلماسی با کشورهای همسایه انجام دادیم؛ همچنین اخیرا در کشور ترکیه مسئولان محموله های سلاح را کشف کردند.

سردار گودرزی افزود: در اقلیم محل دپوی سلاح و مهمات را شناسایی کردیم که مقصد این سلاح ها ایران بود.

وی تاکید کرد: هزینه جرم و نگهداری سلاح گرم باید افزایش پیدا کند؛ سلاح باید در دست کسی باشد که از وطن دفاع می کند و نباید در دست کسی باشد که امینت کشور را برهم می‌زند؛ در این زمینه طرح هایی را به دولت و قوه‌ قضاییه در رابطه با بالابردن هزینه جرم دارندگان سلاح گرم پیشنهاد دادیم و امیدواریم بررسی شود.

فرمانده مرزبانی فراجا درباره کولبران گفت: رئیس جمهور در استان کردستان قول دادند که در اسرع وقت بازارچه های مرزی را رونق داده و اقتصاد مردم محلی را ساماندهی کنند.

وی افزود: طرح جدیدی در زمینه به رسمیت شناختن کولبران و نظارت بر آنها در دست تصویب است البته این طرح موانعی دارد که در حال بررسی است. 

وی ادامه داد: در تمامی مرزهای کشور با عراق، مرز بسته شده و به هیچ فردی اجازه خروج داده نمی شود اما افرادی که قصد ورود به کشور را دارند می توانند وارد کشور شوند.

سردار گودرزی به تشریح کشفیات مرزبانان پرداخت و افزود: در 5 ماهه سال جاری بیش از 27 تن و 15 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط مرزبانان کشف شده است؛ از طرفی 260 سوداگر مرگ در چندین باند قاچاق دستگیر شده و 8 نفر از اشرار مسلح در درگیری با مرزبانان به ویژه در سیستان و بلوچستان به هلاکت رسیده اند.

سردار گودرزی با اشاره به کشف بیش از 13 میلیون لیتر انواع سوخت قاچاق در درگیری های دریایی و خشکی مرزبانان با قاچاقچیان اعلام کرد: این میزان کشفیات سوخت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد 60 درصدی داشتن است.

وی از کشف یکهزار و 300 قبضه سلاح جنگی و مهمات توسط مرزبانان از قاچاقچیان سلاح و مهمات طی بازه زمانی 5 ماهه خبر داد و گفت: در جدیدترین دستاورد مرزبانی در مبارزه با قاچاق و سلاح و مهمات توانستیم با رصد و اشراف اطلاعاتی به تحرک و حضور یک گروه تروریستی برای ورود سلاح و مهمات به کشور از سوی یکی از کشورهای همسایه شرقی پی ببریم.

سردار گودرزی با اشاره به دستگیری اعضای این گروه تروریستی و کشف سلاح و مهمات گفت: دو قبضه تیربار، 5 قبضه کلاش، بیش از 21 هزار فشنگ جنگی، 249 تیغه خشاب در این عملیات کشف و ضبط شد.

سردار گودرزی اعلام کرد: در 5 ماهه امسال بیش از 18 هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق را کشف شده؛ همچنین 306 دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتالی و ماینر کشف و ضبط شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش دو و نیم برابری دارد.

وی از کشف 150 دستگاه خودروی لوکس ، بیل مکانیکی، موتورسیکلت و تجهیزات خودرویی و موتوری قاچاق توسط مرزبانان خبر داد و گفت: 6 هزار و 71 فقره پرونده در بحث مقابله با قاچاق وجود دارد.

فرمانده مرزبانی فراجا در خصوص ناآرامی  کشور عراق و وضعیت تردد زوار به عراق اعلام کرد: ان شاء الله که وضعیت داخلی کشور عراق در کوتاه ترین بازه زمانی حل شده و مرزها باز شود در هر صورت هر گونه تصمیم گیری در این خصوص از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی می شود.

سردار گودرزی به اشراف اطلاعاتی مرزبانی پرداخت و گفت: امروز این امکان و قدرت را داریم که از مرکز و ستاد مرزبانی تا دوردست‌ترین برجک را با بهره گیری از تجهیزات نوین پایش کرده و در این راستا نیز تجهیزات برتر و نوین در کنترل و نظارت های مرزی به شکل ویژه ای ارتقاء یافته است.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور تاکید کرد: بیش از 90 درصد از تجهیزات مرزبانی، بومی و تولید داخل و محصول دانش و تخصص جوانان ایرانی و شرکت های دانش بنیان داخلی است؛ به گونه ای که با به کارگیری تجهیزات بومی توانستیم نظارت های مرزی را در گلوگاه های ورودی و خروجی با دقت و سرعت افزایش دهیم.

گفتنی است سردار گودرزی درباره وضعیت سرباز «عادل آبخیز » ساکن آذربایجان شرقی که در نشست خبری حضور داشت گفت: سرباز مرزبانی که در مرکز آموزش شهید رجایی کرمانشاه دوره دیده بود بنا شد برای طی دوران خدمت به کردستان منتقل شود این درحالی است که خانواده این جوان سرباز دارای مشکلاتی از جمله وجود خواهر و برادران معلول حرکتی بوده و خانواده این سرباز در فضای مجازی درباره خدمت فرزندشان در شهر خود طلب کمک کرده بودند که بنده با مشاهده این تقاضا بلافاصله دستور خدمت این جوان را در محل حضور خانواده اش دادم و این موجب خرسندی خانواده وی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول