اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان پیگیر وضعیت زائران ایرانی در عراق شد

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با سفیر ایران در بغداد پیگیر سلامت و امنیت زائران ایرانی در عراق شد.

امیرعبداللهیان پیگیر وضعیت زائران ایرانی در عراق شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی ناآرامی‌های روز دوشنبه در عراق حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دوشنبه شب در تماس تلفنی با محمدکاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد آخرین وضعیت سلامت و امنیت زائران ایرانی را جویا شد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از تلاش سفارت و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق، بر ضرورت پیگیری وضعیت همه زائران ایرانی در عراق تاکید کرد.

به گزارش فارس، سفارت ایران در بعداد پیش از این در بیانیه‌ای از زوار ایرانی خواسته بود از هرگونه سفر و تردد به شهرهای بغداد، کاظمین و سامرا خودداری کنند.

روز دوشنبه صحنه عراق شاهد درگیری بود. این اتفاق پس از آن رخ داد که مقتدی الصدر رهبر جریان صدر اعلام کرد که از سیاست کنار می‌رود و در پی آن بود که آشوبگران حامی این جریان، اقدام به اشغال چند ساختمان دولتی در منطقه سبز بغداد کردند.

در پی بروز ناآرامی‌ها در عراق، ستاد عملیات مشترک عراق، از برقراری قانون منع آمد و شد در سراسر عراق از ساعت ۱۹:۰۰ خبر داد و شهروندان عراقی خواست که با نیروهای امنیتی، کمال همکاری را داشته باشند. این ستاد تأکید کرد که همه شهروندان باید به ممنوعیت آمد و شد پایبند باشند و از شایعات مغرضانه دوری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول