اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس من| صحرایی: متخصصان مخالف افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان هستند

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: متخصصان تعلیم و تربیت مخالف افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان به 26 سال و بالاتر از آن هستند و ما هم تابع نظر کارشناسی هستیم.

فارس من| صحرایی: متخصصان مخالف افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان هستند

رضا مراد صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص درخواست تعدادی از داوطلبان استخدام در آموزش و پرورش مبنی بر افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: متخصصان تعلیم و تربیت مخالف این موضوع هستند. ما هم تابع نظر کارشناسی هستیم.

وی ادامه داد: سقف سنی برای تربیت معلم 22 سال بوده است و بنده شخصا به عنوان یک معلم و کارشناس در این موضوع، بهترین سن را 22 سال و پایین‌تر می‌دانم چون باید فرد تربیت شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: کار کارشناسی کافی برای افزایش 22 سال به 24 سال نشده است و اگر کار کارشناسی شود چه بسا این عدد برگردد. 

وی توضیح داد: 95 درصد پذیرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگیان بین 18 سال تا 20 و 21 ساله هستند. نمی‌توانیم برای 5 درصد، این تراز کشوری را بشکنیم.

صحرایی افزود: بسیاری از کسانی که 24 ساله هستند و سال گذشته تعدادشان حدوداً 340 نفر بوده است، یک لیسانس دارند و دوباره کنکور دادند تا وارد آموزش و پرورش شوند و این افزایش سن یعنی ایجاد فرصت برای کسانی که قبلا یک لیسانس گرفتند و وقتی وارد کلاس می‌شوند، تراز علمی و سطح همگن دانشجویان داخل کلاس را از بین می‌برند.

وی تصریح کرد: افزایش سن به 26 سال و بالاتر از آن، از نظر بنده به عنوان کارشناس، کار شایسته‌ای نیست و حتما نیاز به بررسی‌های دقیق از منظرهای مختلف تعلیم و تربیت دارد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در واکنش به این جمله که داوطلبان عنوان می‌کردند سقف سنی درباره ماده 28 بالاست، گفت: آزمون‌های استخدامی شیوه مناسبی برای جذب معلم نیستند. نباید شیوه نامناسب جذب فعلی، ما را به کار نامناسب دیگری وا دارد.

وی ادامه داد: پذیرفته شده آزمون ماده 28 نباید فورا سر کلاس برود ولی می رود چون نیاز آموزش و پرورش، در زمان خودش تأمین نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول